Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hvordan ser disse ut egentlig? Det er bare som en vanlig truse, ikke sant, bare kjempestor? Som man må ha bind i i tillegg og kan kaste hvis den får blod på seg? Hva har man oppi, får man så mange slike store bind man vil ha på sykehuset, eller vil dere anbefale å kjøpe noen ekstra store bind i tillegg også? I såfall, hvilken type og hvor?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 På vanlig barselavdeling får du så mange nettingtruser og bleier/bind du vil, på barselhotellene vet jeg det er litt forskjellig om du får alt eller om du må ha med en del selv. Jeg klarte meg med kun vanlige nattbind fra jeg kom hjem dag 3 etter begge fødslene mine. Nettingtrusene er engangstruser som er tøyelige sånn at de passer "alle". Og ja, du bruker den i tillegg til "bleiene" du får på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Nettingtrusene er veldig strekkbare, i utg.pkt ser de bittesmå ut, men de kan passe de fleste når de strekkes ut. De er samtidig veldig myke, så man kjenner knapt at man har de på. Jeg har klart meg med sykehusbindene(bleiene) de dagene jeg har vært på sykehuset. Fra dag 3 etter fødsel har jeg brukt nattbind. Jeg har foretrukket Libresse Maxi, de har holdt fint for min del.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Ser ut som en gammeldags T-truse, men du er kanskje for ung til å huske T-bleier og T-truser Er en stor truse i netting ja, men de kastes ikke etter bruk, de kokes og brukes på nytt. Kastes i en egen pose på barselavdelingen som går til vaskeriet. Den holder giga-bleiene godt på plass. På barselavdelingen her henger det pakker med store bind på alle toalettene så du kan bytte bind hele tiden. Man får "kladder" i sengen også, engangstepper i papir som kan byttes om man blør gjennom. Jeg blødde i senga første natta...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Det er rett og slett som tynne nylonstrømpebukser som stopper et stykke ned på låret. Det er engangs og du kaster den og får ny når du skal skifte. De bindene, eller rettere sagt bleiene, du bruker de første dagene får du på sykehuset så mange du trenger. Så får du også mindre bind ved behov. Jeg kjøpte ekstra tykke bind på apoteket på sykehuset før vi reiste hjem som er spesielt beregnet til dette.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Takk for svar dere! Tror jeg skal kjøpe en pakke eller to med slike truser til å ha etter hjemreise, just in case og noen store bind, får se hva de har på apoteket
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Ser dere skriver at de er engangstruser. Det er de ikke nødvendigvis. De vaskes på pleiehjem og sykehus.
Mamma i vinden Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 De deler ikke ut på alle sykehus. På SUS fikk vi ikke slike truser lengre, men jeg kjøpte en pakke på et apotek. Gull verdt! Og de er ikke engangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå