Gå til innhold

Gi opp? Eller prøve mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I juni så fikk eldstemann her ny seng, nemlig storgutt seng. Han er litt over 2 år.

Hver eneste kveld er det bare tull og styr. Han sovner aldri før 21-22, og våkner igjen i 6-7tiden på morgnen. (Ofte så våkner han tidligere, -og er like vanskelig å få til å legge da) Han hopper ut av senga, leker, styrer, hoopper i senga, osvosv. Han bikker fort overtrøtt selvsagt. Mye av dagen er han veldig trøtt og sutrete, for han sover jo altfor lite. Dagsøvnen har blitt lengre en den var, og hele rytmen er falt helt ut. Han har alltid lagt seg 19.00 og står opp 7.

Han har hatt gode kveldsrutiner siden dag 1. vI prøver å være konsekvente, men nå vet jeg ikke lengre hva jg skal gjøre. Orker ikke mer..

Tips? Føler jeg har prøvd alt fra overseing av tull, til hvisking, til sinna og bestemt. Vi er sikkert havnet i en dårlig sirkel. Et annet problem er når pappaen legger han, så skriker han så man skulle tro at det var noe skikkelig ille, han roper på meg, og skriker så sårt. Kommer jeg inn, så sitter han bare å ler. Er han og pappaen alene, så går leggingen nesten knirkefritt. dvs bare en time med tøys.

Jeg vurderer sterkt å ta frem sprinkelsenga, men vet ikke hvor lurt det er.. Men det blir mer og mer fristende. Har et bekken som krangler, og er høygravid. Var jo meningen at lillesøster skal overta sprinkelsenga når hun kommer, men nå lurer jeg på om jeg bare skal vente, og evt kjøpe en sprinkelseng til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyres kanskje ut som han ikkje er heilt klar for stor seng. Me prøvde rundt 2 års alder med vår, men det vart berre balluba. Vel eit halvt år seinare gjekk det som smurt. Kanskje de kan låne ei sprinkelseng eller vogge til minstemann i starten? Vår låg i reisesenga i nesten eit år før han fekk overta sprinkelsenga. (kjøpte ei madrass og la nedi pga hard seng)

Ellers kan det kanskje og snart vere tida for å kutte ut dagsovinga, men hadde vel først sett korleis det gjekk med den vante senga.

Skrevet

Han er nok ikke klar, men er allikavel litt surt å ta frem sprinkelsenga igjen. Men orker ikke dette mer.

Ja, finner nok på noe til lillesøster og.

Skrevet

Det aller beste tipset er å kutte dagsøvnen!

Er han akkurat 2 år trenger han kanskje maks 1 time. Er han nærmere 2,5 ville jeg kuttet dagsøvnen helt.

Hilsen tobarnsmor med liknende erfaring

Skrevet

Jeg skulle også til å si at dere bør kutte dagsøvnen. Jeg kan ikke få sagt det klart nok. Min gutt var sånn som du beskriver - helt til vi sluttet med dagsoving. Han var nesten to da vi sluttet (så jeg trodde det var for tidlig), men det gikk veldig fint, og nå sovner han stort sett innen en halvtime om kvelden og sover hele natten. Eller, han våkner innimellom av vonde drømmer eller at han er tørst, men han tuller ALDRI om natten. Legger seg rett ned igjen og sovner!

Skrevet

Han sover vanligvis bare 20min på dagen. Noe han trenger for han er veldig aktiv. Nå sover han 30-40min pga alt tullet. Aldri mer, for da vet vi at det bare blir enda verre.

HI

Skrevet
Han sover vanligvis bare 20min på dagen. Noe han trenger for han er veldig aktiv. Nå sover han 30-40min pga alt tullet. Aldri mer, for da vet vi at det bare blir enda verre. HI

Vet du, hvis gutten min sover så mye som fem minutter (det er ikke tull engang) så blir det håpløst om kvelden. Når kveldene blir håpløse er det på tide å slutte med dagsoving, rett og slett!

Skrevet

Ja, kanskje vi skal prøve det en uke. Noe må gjøres..

HI

Skrevet

Det ville jeg gjort! :-) og, masse lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...