Studine mevik Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Har gledet meg i halve sommer til å begynne på studier og er egentlig mer klar enn noen kan komme til å bli noen gang igjen, men etter idag ønsker jeg at høgskolen skal Dø. Ja sånn nesten bokstavelig. Har prøvd å finne ut av de tingene som trengs å finne ut av før studiestart og det eneste som gjenstod var å få orden på hvilke fag jeg skal ta i år siden jeg skal gå første året på deltid og få registrert at jeg er deltidsstudent og ikke fulltidsstudent. Litt viktig i forhold til lånekassa at dette blir riktig, men neida. Jeg må stå som fulltidsstudent og så søke om forlenget studietid til våren, og det er sikkert riktig det hvis det er sånn høgskolen gjør det, men det betyr at jeg ikke får penger av lånekassa til våren fordi jeg havner over den grensa for utestående studiepoeng siden jeg har begynt på studier tidligere som jeg ikke har fullført, men skal ta noen av fagene opp igjen nå samtidig som jeg begynner på nytt studie. Takk for hjelpen liksom.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Haha, fint å gjøre det enkelt! Du får spare halve beløpet du får av lånekassen dette semesteret da og bruke de neste år.. Nå minte du meg på at jeg har søkt som fulltidsstudent, men litt usikker på hva jeg egentlig er. Så på timeplanene og har fri hver torsdag og fredag. Det kan umulig være fulltid.. Damn it! Må jeg søke på nytt da.. Lukker øynene og spsier Lakrisal og håper på det beste, prøv det du også det fungerer sånn litt ....
Studine mevik Skrevet 14. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2012 Du kan være fulltidstudent uten å ha forelesning hver dag. Det er beregnet at du skal behøve å bruke 40timer pr uke på studier inkludert forelesningene. Hvis det skulle være et fag du skulle hatt som mangler på planen, så snakk med skolen du skal gå på. Jeg må snakke med lånekassa for å høre om det blir problemer sånn det er nå og så får jeg finne en løsning etter det. Det skal nok gå bra, det bare var så demotiverende å snakke med veilederen på høgskolen
BareMas Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Tar du 60 studiepoeng på ett år, så er du fulltidsstudent, juliea! Jeg skal gjøre dette hjemmefra, da jeg synes knøttet er for ung for både høyskole og barnehage, så det er antall studiepoeng som avgjør hva slags student man er, ikke antall tid brukt i forelesningssalen. Kan jeg spørre hva dere skal studere?
Studine mevik Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2012 Jeg begynner på økonomi og administrasjon. Planen er å ta første året på to år for så å gå fullt de to neste årene.
Studine mevik Skrevet 15. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2012 Litt roligere idag merker jeg og det viser seg at alt ordner seg, det bare var litt mørkt igår.
Gjest sug lut Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 "Det var litt mørkt" er som oftest den eneste rette responsen på møtet med de som administrerer høyere utdanning.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Jeg skal ta sosialkunnskap, sosialantropologi og sosiologi... Jeg kommer til å bli veldig asosial, men lære om det å være sisal på ulikeplan så det er da noe Neste år skal jeg ta noe annet og bygge meg sakte, men sikkert opp en utdanning innen sosial arbeid (sosionom) Bølla&mamma og Lillemevik hva skal dere ta? Sug Lut regner jeg for ferdig utlært å være.. Om det skulle være noe måtte det isåfall blitt lærerinne for villige kåseriskribenter
BareMas Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 Her skal det også læres å være sosial ved å være asosial Sosiologi, for så å vurdere sosialt arbeid med tiden!
Verbena Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Jeg kan være sosial for alle jeg altså! Begynte på første året deltid førskolelærer (eller barnehagelærer som det skal hete nå) på mandag og etter en uke som student har jeg værtfall lært at vi blir oversosialisert!
jente_80 Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Jeg kan være sosial for alle jeg altså! Begynte på første året deltid førskolelærer (eller barnehagelærer som det skal hete nå) på mandag og etter en uke som student har jeg værtfall lært at vi blir oversosialisert! DMMH?
Verbena Skrevet 18. august 2012 #12 Skrevet 18. august 2012 Jeg kan være sosial for alle jeg altså! Begynte på første året deltid førskolelærer (eller barnehagelærer som det skal hete nå) på mandag og etter en uke som student har jeg værtfall lært at vi blir oversosialisert! DMMH? Ja. Du også eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå