Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 her har jeg en bf som har så veldig mange dårlige holdninger og skylder alt over på meg når det er han som har vært ute med snabben sin. Han bor ett stykke unna og ser barnet sitt veldig veldig sjeldent, men han skal prøve å fortelle meg hvordan jeg skal leve livet mitt og prøve å gi meg dårlig samvittighet. Han har fått ny familie pluss ett barn som betyr mer for han enn barnet han her. Jeg har problemer med samvær pga jeg vil ikke at barnet skal vokse opp i forskjellsbehandling allerede fra liten alder. Nå vil han begynne å øke samværet her og tror mest er pga han har dårlig samvittighet, for han sier han vil ha full omsorg men i neste setning så trenger han ikke å se han i det hele tatt. Det jeg lurer på er om noen her har bedt bf holde seg unna, så kan barnet bestemme når det blir eldre om det vil ha noe med faren sin å gjøre? Holdningene han viser er at mitt barn kmmer til å få en mye dårlige oppvekst siden han ikke har 2 foreldre som er der hele tiden, at jeg vil ødelegge barnet når jeg finner meg en mann, mødre bør ikke oppdra barn for vi er dårlige til å gjøre dette..osvosvosv..han bor ikke på denne planeten.. Jeg vil egentlig at han skal la oss være i fred. Det er ett så stort stressmoment. Vil selvfølgelig det beste for barnet, men begynner å lure på om det beste for barnet er å ikke ha noe samvær spesielt når det er så sporadisk og kun når det passer bf. Bf har kun sett barnet 3 ganger siden det ble født som er for 2 år siden. Kan jeg skrive dette i en melding til han? vil jo egentlig ikke at han skal få noe ammunisjon på meg spesielt skriftlig....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg ga beskjed til barnefar at han mer enn gjerne måtte innvolvere seg i barnet og ha samvær, men at det måtte være en skikkelig og langsiktig ordning, ikke noe "av og på"-opplegg og at han måtte forplikte seg ovenfor barnet. Om han ikke kunne det så måtte han holde seg unna. Han har holdt seg unna. Han klarte altså ikke å forplikte seg til sin egen datter.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 takk for svar, tingen er det at han nå vil ha kontakt etter 2 år og han skal bestemme hvordan jeg skal leve livet mitt. Jeg blir så svak når jeg prater med han for han har såret meg mer enn oen andre har gjort. Som sagt vil jeg det beste for barnet, men begynner å se at å ha han i livet til barnet ikke er det beste... Siden han har den andre familien nå vil han at barnet mitt skal inkluderes der for at i hans sitt hodet så har barnet det bedre å ha en mor og en far som bor sammen og de gjør de der og at en eventuelt ny kjæreste her bare vil ødelegge. Han ser ikke at han har ny dame at det vil være dumt for barnet..neida..alt han gjør er perfekt... Har lyst til å ha han ut av livet vårt...angrer så veldig på at jeg skrev han opp som far... Men vil ikke skrive noe til han i melding som kan bli brukt mot meg...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Hvem av dere er det som bruker å ta kontakt da? Han eller deg? Om det er deg så er det jo bare å slutte å ta noe kontakt så vil han gradvis bli borte. Når det gjelder de holdningene hans så ville jeg sørget for å få de skriftlig eller på SMS, så når du har nok kan du si at om han ikke nå slutter kommer du til å vise det han har skrevet til mor og far til den nye dama. Er nok ingen som ønsker en svigersønn med slike holdninger.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Det er han som tar kontakt...før var det hver 2.mnd eller noe sånn, men nå litt oftere. Han bor ett stykke unna. Den andre dama har hatt lyst til å gå fra han men ble overbevist av foreldrene sine visst nok å bli...syns synd på hun. Jeg har egentlig lyst til å få nytt telefonnr og si at han kun ta kontakt med meg per post eller mail... Han sier aldri holdningene sine på sms han sier de alltid til meg, og begynner å bli så lei av det. Han manipulerer så utrolig mye og jeg er fremdeles svak og hater det noe inderlig.... Men kan det ikke være like bra for barnet å ikke ha noe kontakt med faren sin og heller velge det når barnet blir gammelt nok... Jeg har ikke lyst til å ødelegge noe...men bor i den virkelig verden noe bf ikke gjør for han mener jo og at jeg bør ha det andre barnet som ikke er mitt og mitt i ferien så de kan være litt alene...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Skaff deg nytt, hemmelig nummer og skriv kun mail med han. Han er ikke noe å samle på. Jeg tror neppe han er en person ditt barn trenger mye kontakt med. Makan til holdninger. For ikke å snakke om at han med sånne holdninger vil få deres felles barn til å tro at det får en dårlig oppvekst fordi mor og far ikke bor sammen. Og jeg kan love deg 99-100% sikkert at ditt barn ALDRI vil få det bedre hos far og stemor enn det gjør hos deg. Det kan få det veldig fint, men ikke tale om at det får det bedre. Som stemor (selv) går man lei andres barn. Jeg har knapt nok hørt at noen ønsker at far hadde mer samvær med stebarn... (I så fall er det sjarmerende småbarn, eller nesten voksne barn). De fleste ønsker heller mindre. Og ikke rart i det, man kan jo selv gå på veggen av egne innimellom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå