Gå til innhold

nabogutt som komme hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ei jente på 4 år som leker sammen med nabo gutten som er like gammel.

men når jenta mi er hos faren kommer fortsatt nabo gutten på besøk.

han går rett inn i huset, svetter til når eg kommer inn i stua og han plutselig er der.

han går liksom ikkje hjem heller. han bare er der og vil leke med hunden eller se på tv.

hender når jenta mi er hjemme at han kommer inn og setter seg foran tven mens ho er ute og leker.

og han vi alltid ha mat her. eg pleier og si nei pga han bor rett ved siden av og eg gidde ikkje at han skal komme for og spise her hver dag.

vi kan ikkje ha ting på bordet for han stormer bort og forsyner seg.

vis vi har snop stående etter lørdagen så er han nett så en magnet. selv om eg pleier og si nei så kommer han jo inn uten at eg merker det.

og tar eg det bort når han ser på så blir han små sur og spør etter mer og leter etter mat.

har sakt i fra til han flere ganger nå at han må ringe på før han kommer inn. men han glemer det med en gang, og går rett inn fortsatt.

sambo har tilfeldigvis prata med foreldrene hans utforbi. de sier de har problemer med gutten for tiden at han tester grenser og lyer ikkje lenger. (noe vi merker vis vi gir han besjed)

faren fekk med seg at gutten var inne med meg en dag jenta mi ikkje var hjemme, og eg såg på han at han synnest det var flaut at han bare gjekk inn. så han kjefta litt på han men han kom rett inn gjen.

men ett annet problem er at han har flere ganger slipt ut hunden vår. og han leker med hunden. det er en valp som liker barn og biter aldri. men måten han leker på er eg livredd for at hunden skal finne på noe. har kun hatt den i 2-3 mnd. så litt skeptisk til og la den vere alene med barn.

hva skal eg gjør med dette? han hørrer jo ikkje etter. og kan vere ganske ufordragelig til tider.

kan ikkje ha døra låst hele tiden heller vi går jo ut og inn hele tiden.

trenger råd!

jenta mi gjør ikkje slike ting når ho er borte hos naboene. ho går ikkje inn uten at de åpner eller noe lignende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke har det så bra hjemme da, og føler seg tryggere hos dere? men jeg vet ikke

Skrevet

nei tror ikkje det er problem hjemme. foreldrene er mye ute med han. det er da han stikker av og kommer her.

de virker som foreldrene er oppegående og tar seg av han. ser ut som han får mat og selv om han alltid vil ha noe her

Skrevet

Oki,da vet jeg ikke:). men noen barn er jo sånn:)

Skrevet

Snakk med begge foreldrene, slik at dere kan komme opp med en felles plan for hvordan dere kan takle at han komme rinn hos dere hele tiden. Slik vet dere hva som er greit for foreldrene, og de vet hva dere gjør.

:)

Skrevet

Jeg hadde bare sagt klart ifra når det ikke passer at han er hos dere. Vi har og noen sånne nabobarn og de hører når jeg blir litt streng. Ellers har jeg og gitt beskjed om at de ikke har lov til å styre med hunden vår når hsn står uten bånd uten at en voksen er der. Så mitt råd, vær streng og følg han ut og si at han kam være inne når deres datter og er inne og hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...