Gå til innhold

Hvilken standard er det hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi lenge bodd i et 60talls hus, men det siste året har vi totalrehabilitert boligen inne og ute. Må innrømme at det er veldig deilig å ha en meget god standard, alt nytt og flott! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi flyttet inn var det ikke gjort noenting siden 1950. så du kan tenke deg standarden ;)

Men nå er alt totalrenovert! Så vi har ganske god standard på huset nå :)

Skrevet

har ganske bra standar. eneste som mangler er nytt kjøkken. det er kun pussa opp det gammle.

så det blir muligens neste års prosjekt. har pussa opp en del . og mye var pussa opp før vi kjøpte. huset er fra 84 så på tide og skifte ut det som var fra den tiden.

Skrevet

Bra standard :) Har ikke alltid bodd bra da. Denne gangen flyttet vi inn i nytt hus, utroooooolig deilig.

Skrevet

Har ganske bra standard. Bor i en enebolig bygget i 2009. :) Så alt er nytt og fint. :D

Skrevet

Veldig bra standard. Bor i et 12 år gammelt hus. På landet :)

Skrevet

De fleste vil nok regne det som meget lav standard, men ettersom jeg er av dem som gladlig tar til takke med utedo for å ha gleden over en bekk gjennom hagen og ikke plages av en kjøkkeninredning fra 70 tallet bare jeg får beholde peisen fra 1700 tallet så er jeg veldig godt fornøyd. Har ingen planer om noen annen oppussing enn å bytte kledning på veggene de første årene.

Skrevet

det blir bedre og bedre.

bor i et hus fra 1949. huset har ikke hvert pusset opp siden 1980 tallet. vi har nå siden vi flyttet hit pusset opp hele 1 etasje. og skal igang med å rive andre etasje neste år og bygge høyere og flere rom. har bare to rom nå. vil ha 3 soverom totalt.

standaren blir jo bedre om et år,. da er vi ferdig håper vi.

Skrevet

Standarden er helt super, vi total renoverte et hus rett før jul!:)

Skrevet

Veldig bra standar synes jeg :)

Vi kjøpte et hus for 4 år siden, fra 1970-tallet. Det var fikset litt, sånn ca på 90-tallet. Men det så ikke ut likevel. Noen som har gjort veldig dårlig og slett arbeid da!

Men vi begynnte å renovere med en gang vi flytta inn. Vi tok alt. Strøm, isolasjon, rør, kledning, drenering, tak, gulv, vegger, osv. Huset er ca. 300 kvm. To år senere (altså for to år siden) var vi ferdige. Deilig!

Meeeen... nå gjennstår jo hele den bomba tomta vår. Og vi har ikke flere penger igjen til den :( Så vi må nok i spare-modus igjen :)

Skrevet

Helt normal vil jeg si.

Huset er fra 1952 men er pusset opp, nye vinduer, isolert, ny kledning og nytt tak. Alt det elektriske er nytt, røropplegget er nytt, vi har gulv i heltre eik og taket er helsparklet gips. Bad med fliser på gulv og vegg, varmekabler i gangen og fiser på gulvet også der. Stor terasse og stor hage, utsikt til sjøen.

Men det er ikke noe ekstraordinært her, ikke spesialimporterte fliser fra Italia, eksklusiv innredning fra en spesielt dyr baderomsbutikk e.l..Her er materialene kjøpt på steder som Byggmakker og Bademiljø, lampene i en helt vanlig lampebutikk med ordinære priser osv.

Altså har vi en grei standard, helt ordinær, som flertallet av nyere norske hjem vil jeg tro.

Skrevet

Bor i et gammelt hus som ikke er pusset opp på leeenge. Annet enn noen malestrøk. Har så smått begynt med 2 av soverommene oppe. Barna sine. Så skal vi rive en vegg i stua nå snart nå babyen er kommet til. Da blir vel stua opppusset og skal bygge på en vegg på loftet for å få et lagerrom. Er ikke så opptatt av at alt skal være super nytt. Bare ting ser i orden ut å det er hjemmekoselig. Vi velger å bruke penger på masse annet også å taf opppussinga innimellom. :-) så lenge vi trives å har d bra er alt greit. :-)

Skrevet

Ganske bra vil jeg si :)

Har er hus fra 1980 og siden den gang er alt inne renovert, alt elektrisk og vannrør er byttet. Samme med dører og vinduer.

Eneste som gjør at det ikke er tipp topp er at det er mindre isolasjon enn det er i nye hus.

Skrevet

Veldig bra. Har det meste og huset er fra 2005. Har vannbåren varme i alle rom, høyenergi vinduer, noe av det beste innen hvitevarer og vvs (det er som sagt fra 2005 så noe begynner å bli "umoderne"), fliser eller parkett i alle rom, fjernstyring på strøm, skyedørsgarderober i alle soverom, 2 doble garasjer med portåpner, fliser på alle støpte flater ute osv. osv. Men har fremdeles en del jeg ønsker å perfeksjonere, f.eks har jeg lyst på granitt i vinduskarmene så jeg slipper hakk og flekker som vi nå har i våre hvitmalte karmer. I tillegg kunne jeg tenkt mer fancy solskjerming og aircondition på sommerstid.

Syns vel også sentralstøvsugerne som finnes i dag er noe herk. Burde vært en i hvert rom som en bra dro ut fra veggen som snurret seg inn av seg selv etter bruk.

Skrevet

Elendig standard. Sikkert billigere å rive hele driten og bygge nytt enn å renovere. inneklimaet er forferdelig, det trekker om vinteren, det er mugg og råte i badet i første etasje, vannskader i kjelleren, skader på pipa... ja, alt er egentlig gærent.

GLEDER meg til vi skal bygge NYTT hus en gang i fremtiden, da skal vi jammen investere i noe som sørger for godt inneklima de neste 100 år.

Skrevet

Bor i blokk - bygget i 2007. Meget bra standard :)

Skrevet

Vi bor i et eldre, men helt nyoppusset hus. Syns vi har en veldig bra standard. :)

Skrevet

Sånn passelig. Kjøkkenet er noen år, men litt oddgradert av forrige eiere. Men de har slurvet litt da de malte frontene da... To nye fine bad. Ellers en del overflateoppussing i de øvrige rom de neste årene. Men vi tar det heeeelt kuli. Alt koster - og alt krever mye arbeid - og med to små barn prioriterer vi bare det aller nødvendigste og det vi ellers orker:)

Skrevet

Vi bor i en bolig som sykehuset leier ut. Middels standard. Det er fult beboelig, men det er linoleum på gulvet, gammelt bad og trekk fra vinduene. Kjøkkenet er nytt og veggene er hvitmalte. Så det ender opp med en helt ok standard, som gjør at vi gleder oss til etterhvert å finne noe eget.

Skrevet

Bygget nytt hus i 2007, så det er ganske bra. Men det er ikke noe veødig fancy, vi er for enkle mennesker til det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...