Gjest Kira bjeffer! Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Vår yngste har aldri vært noe glad i å sove på ryggen, til og med i vognen snur han seg på siden. I sengen har vi lagt sammenrullede håndkler, slik at han ikke får plass til å snu seg over på magen. Han blir kjempe sint når han ikke får rullet over, og vi har helt frem til nå alltid snudd han tilbake. Men den siste uken har han klart å rulle begge veier, dvs nå kommer han seg endelig tilbake på ryggen igjen selv. Ville dere da latt han få lov til å sove på magen? Han er 6 mnd
M-M-M-mamma Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg ville ikke stresset med å snu ham hele tiden, men når dere legger dere så kan dere jo snu ham på rygg Blir litt det samme som vi gjør med vår jente på 16 mnd, snur henne rett vei og med hodet på puten når vi legger oss, men vi finner henne aldri sånn igjen dagen etter Man kan jo bruke sånn pose til å sove i når de er så små som din gutt, da klarer de ikke å snu seg. Jeg kjøpte sånn til vår jente, men hun hatet den så den er ubrukt og lagt i skapet Han våkner ikke når han snur seg altså? Mange gjør det
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Takk for svar Vi har forsøkt pose på han (uten å "binde" han fast), men han snur seg med den også. Tror han bruker alt av krefter til å snu seg rundt, uansett hva vi gjør.. hehe!
Gjest Mamma til 1+spire2012<3 Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Vi snudde alltid frøkna tilbake på magen når vi så at hun hadde snudd seg, men hun ble jo selvfølgelig ildsint Etter et par uker med å snu henne tilbake på ryggen så lot vi henne sove på magen. Så lenge dem klarer å snu seg selv rundt, både til og fra, så skal det jo ikke være noen fare ved å la dem sove på magen. Tror og mener frøkna var rundt 5-6 mnd da hun begynte å snu seg rundt mens hun sov
Underveis --> Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Her ligger minsten i vogga ennå, og da er det så trangt at han som regel ikke får snudd seg helt rundt. Han legger seg derimot alltid på siden. Jeg bandt fast storebror på samme alder, men velger å ikke gjøre det med lillebror. Det utsetter bare problemet, synes jeg. Når vi bytter til sprinkelseng vil han sannsynligvis snu seg helt rundt, og med mindre han blir veldig urolig, så skal han få lov til bli liggende. Han klarer forøvrig å snu seg tilbake også. Han har nettopp blitt 6 mnd.
Dini Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Vi snudde vel tulla her i en mnd før vi nå nettopp har gitt opp. Hun er litt over 6 mnd (6,5 mnd). Nå bare sjekker vi at hun får puste (litt oftere enn om hun hadde sovet på siden), at det er fri tilgang til luft og at det ikke skal være vanskelig å evnt snu seg. Hver gang hun våkner krabber hun steg for steg nærmere øvre enden på senga. Hun har nesten aldri sovet på ryggen, hun ble lagt på siden de første dagene av helsepersonell og da vi endelig kunne komme hjem ville hun bare ligge på siden. Og nå vil hun bare ligge på magen.
Gjest yrild Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Tror ikke det er noe problem å la de sove på magen når de kan snu seg hvis de trenger det. Vår sover i alle mulige stillinger ;-) og det har hun gjort fra 6 mnd.
*KlaraKu* Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Min er også glad i å sove på magen. ho snur seg også i vognen. Jeg har også vært litt usikker på dette, men så har jeg tenkt som så at ho klarer å snu seg tilbake om ho vil det eller så sier ho i fra med tidenes hyl :-) jeg pleier å snu ho og ho ligger med ansiktet rett ned i madrassen. ho er 7 mnd og holdt på sånn i ca 1 mnd
Eli8 Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Lot han ligge på magen når han klarte å legge seg slik selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå