Gå til innhold

Anngående barnebursdag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er snart sønnen min ett år så er full i gang med planlegging.

Men er det vanlig å bruke vanlige kopper og fat når det er voksne som er innvitert?

Jeg har funnet helt nydelige papptallerken og pappkopper på nettet som passer perfekt inn til resten av pynten.

Men kjæresten min mener at i voksenbesøk så må da gjestene få skikkelige fat og kopper.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker pappkopper/tallerkner til ungene og ordentlig glass/tallerkner til de voksne. Så sånn sett er jeg enig med kjæresten din :)

Skrevet

Her brukte vi kun papptallerkener og plastikkglass.

 

Var nok folk som kom og hadde ikke nok med utstyr :)

Skrevet

Synes papp/plast er greit i barnebursdag.

Skrevet

Jeg liker ikke papp og plast hverken til voksne eller barn. Det er lite godt å drikke og spise av, glassene er så lette at de velter lett, det er dyrt (du får billigere glass og talerkner hos IKEA enn de dekorerte i papp/plast du får kjøpt), det er uheldig for miljøet og det er lite pent. Den eneste fordelen jeg ser er at det blir lite oppvask. Derimot blir det mye søppel. Når jeg ser folk bruke plast og papp i selskaper tenker jeg at dette er late mennesker med dårlig smak. Jeg er helt klart enig med kjæresten din.

Skrevet

Vi feiret vesla sin 3-årsdag i helgen og da måtte alle spise fra knallrosa Hello Kitty -pappfat ;) Jeg synes pappfat er veldig greit dersom det er mange gjester og det er vanlig bursdag.

Skrevet

Papp og plast går fint i barnebursdag, også til voksne. Og da blir det ikke så mye oppvask heller, hehe. :)

Skrevet
Jeg liker ikke papp og plast hverken til voksne eller barn. Det er lite godt å drikke og spise av, glassene er så lette at de velter lett, det er dyrt (du får billigere glass og talerkner hos IKEA enn de dekorerte i papp/plast du får kjøpt), det er uheldig for miljøet og det er lite pent. Den eneste fordelen jeg ser er at det blir lite oppvask. Derimot blir det mye søppel. Når jeg ser folk bruke plast og papp i selskaper tenker jeg at dette er late mennesker med dårlig smak. Jeg er helt klart enig med kjæresten din.

 

Eller bare ikke har plass til å oppbevare 24-25 fat i skapet til en hver tid? ;) Det er ikke alle som har små familier, noen blir MANGE selv når bare de nærmeste inviteres til bursdager.

Skrevet
Jeg liker ikke papp og plast hverken til voksne eller barn. Det er lite godt å drikke og spise av, glassene er så lette at de velter lett, det er dyrt (du får billigere glass og talerkner hos IKEA enn de dekorerte i papp/plast du får kjøpt), det er uheldig for miljøet og det er lite pent. Den eneste fordelen jeg ser er at det blir lite oppvask. Derimot blir det mye søppel. Når jeg ser folk bruke plast og papp i selskaper tenker jeg at dette er late mennesker med dårlig smak. Jeg er helt klart enig med kjæresten din.
Eller bare ikke har plass til å oppbevare 24-25 fat i skapet til en hver tid? ;) Det er ikke alle som har små familier, noen blir MANGE selv når bare de nærmeste inviteres til bursdager.

 

Vi har ikke plass til å dekke på til alle gjestene som kommer i barnebursdagene våre, så da er plastglass og papptallerkener en veldig grei løsning.

 

Dårlig for miljøet? Joa, men jeg tror det går greit to bursdager i året. :P Og heldigvis er vi ikke så snobbete i vår familie at vi ikke takler å spise av papp- og plast en gang i ny og ne... :)

Skrevet
Jeg liker ikke papp og plast hverken til voksne eller barn. Det er lite godt å drikke og spise av, glassene er så lette at de velter lett, det er dyrt (du får billigere glass og talerkner hos IKEA enn de dekorerte i papp/plast du får kjøpt), det er uheldig for miljøet og det er lite pent. Den eneste fordelen jeg ser er at det blir lite oppvask. Derimot blir det mye søppel. Når jeg ser folk bruke plast og papp i selskaper tenker jeg at dette er late mennesker med dårlig smak. Jeg er helt klart enig med kjæresten din.
Eller bare ikke har plass til å oppbevare 24-25 fat i skapet til en hver tid? ;) Det er ikke alle som har små familier, noen blir MANGE selv når bare de nærmeste inviteres til bursdager.
Vi har ikke plass til å dekke på til alle gjestene som kommer i barnebursdagene våre, så da er plastglass og papptallerkener en veldig grei løsning. Dårlig for miljøet? Joa, men jeg tror det går greit to bursdager i året. :P Og heldigvis er vi ikke så snobbete i vår familie at vi ikke takler å spise av papp- og plast en gang i ny og ne... :)

Hvis dere ikke har plass til å dekke til alle gjestene er papp og plast enda værre. Det siger, blir varmt gjennom og er vondt å holde.

Skrevet
Hvis dere ikke har plass til å dekke til alle gjestene er papp og plast enda værre. Det siger, blir varmt gjennom og er vondt å holde.

 

Her har vi plass til gjestene (mer eller mindre, vi sitter litt tett da), men kjøkkenet her vi leier er å lite at det ikke er plass til nok servise til alle sammen. Bare synes det er pussig at det skal gjøre oss late...? Men, men, man lærer noe nytt hver dag ;)

Skrevet

Vi har heller ikke alverdens plass på kjøkkenet, men vi har en kasse i boden med ekstra glass, talerkner mm til ca 50 personer. Veldig greit å ha parat hver gang vi har mange gjester.

Skrevet
Vi har ikke plass til å dekke på til alle gjestene som kommer i barnebursdagene våre, så da er plastglass og papptallerkener en veldig grei løsning. Dårlig for miljøet? Joa, men jeg tror det går greit to bursdager i året. :P Og heldigvis er vi ikke så snobbete i vår familie at vi ikke takler å spise av papp- og plast en gang i ny og ne... :)
Hvis dere ikke har plass til å dekke til alle gjestene er papp og plast enda værre. Det siger, blir varmt gjennom og er vondt å holde.

 

Vi serverer bare pølser og kake o.l. i barnebursdag, da, så det er ingenting som siger gjennom eller blir altfor varmt. ;) Kaffe får de i ordentlige kopper, og serverer vi is eller noe annet "soggy" får de ordentlig servise.

Skrevet

I familieselskap dekker jeg selvfølgelig på med ordentlig servise (det fine vi fikk da vi giftet oss), jeg er så heldig å ha til 24 i det kaffeserviset, og om vi blir flere, låner jeg av min mor. Det synes jeg blir penest. De barna som da kommer har jo med seg sine foreldre som passer på at de ikke kaster tallerkenen på gulvet osv.

 

I barnebursdag med kun venner av barnet og evt noen få voksne, synes jeg derimot at det er naturlig med papptallerkener. Da er det jo ikke nok voksne til å passe på alle, og jeg setter ikke penserviset fram til dem!

 

Så jeg er enig med samboeren din her, men hver sin smak! Dere får nesten bare bli enige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...