Gå til innhold

Det kan da umulig være..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, nok et spørsmål om "er jeg gravid?". Jeg VET at dere ikke kan vite det, men er det noen som har opplevd lignende, hadde det vært fint med svar;)

Første dag på siste mens var for 9 dager siden, da var jeg akkurat ferdig med siste p-pillen for å begynne prøvingen på nr 2. Vi har hatt sex hver dag etter det. Sist gang jeg var gravid, hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt, men i dag har jeg hatt halsbrann FRA HELVETE! Ingenting hjelper! I tillegg er puppene så ømme at jeg må holde de oppe om jeg ikke har på bh:-P

Jeg kan da UMULIG ha blitt gravid allerede? Så kort tid etter mensen..? Og det er vel ikke mulig med symptomer så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

ClearBlue kan sikkert hjelpe deg med dette... ;)

Skrevet

Du har nok fått det vi prøvere får av "syndrom"; Jakter-på-symptomer-på-gravditet ;)

Det som er tragisk er at PMS har veldig mange likhetstrekk med graviditet på symptomer.

Og siden du har akkurat sluttet på P-pilla så er det mest sannsynligvis kroppen din som venner seg til sin egen naturlige syklus igjen (blant annet PMS).

Nå vet jeg ikke hva dine sykluser er, men det er normalt alt ifra 21-35 dager (1 syklus= ifra første mens. dag til siste dag før neste mens.)

Og siden menstrasjonen kommer alltid 14 dager etter eggløsning så kan du tidligst oppleve EL på 7. dagen etter mensstart HVIS du har 21 dagers syklus.

Så hvis vi går utifra at du er "heldig" å har syklus på 21 dager;

Så har du akkurat hatt eggløsning, er det blitt befruktet så har det startet sin vandring og fester seg i livmoren din. Symptomer på graviditet er nok lite sannsynlig...

De bruker å komme i uke 3/4 (hvis du er oppmerksom ;) og ihuga prøver ) ellers så er det en grunn hvorfor de fleste ikke merker at de er gravid før at TR ikke er kommet og tar en test for "sikkerhetsskyld".

Skrevet

Jeg ble gravid med en gang etter pilleslutt (8 år sammendhengende pillebruk). Jeg fikk veldig ømme pupper, men gikk ut ifra at dette var en "reaksjon" på pilleslutten. Fikk også noe sinnsyk halsbrann, men tenkte ikke noe mer over det. Jeg visste ikke hvordan det var å ha mens uten pillen, så jeg var helt sikker på at kroppen bare reagerte som normalt. Helt til det viste seg at jeg ikke fikk mensen igjen etter pilleslutt, da tenkte jeg at hmmm kanskje... :) likevel visste jeg at mange ikke blir gravid med en gang etter pilleslutt, mange får ikke mensen på samme tidspunkt osv.

Jeg tok en test og var gravid. Så uansett hvor mye du spekulerer og spørr oss, så er nok det å vente og ta en test når du forventer TR det eneste sikre svaret du får :)

Skrevet

Jeg har kun hatt halsbrann som gravid og det var det aller første symptomet jeg hadde begge gangene :-)

Skrevet

Ja, jeg vet jo at dere ikke kan svare på om jeg er gravid eller ikke. Jeg kan som sagt ikke skjønne det, ettersom jeg akkurat er ferdig med pillene. Jeg har jo sluttet med piller før også, uten at jeg har merket noe som helst. Den forbanna halsbrannen gir seg ikke!! Jeg får vel bare vente å se, så kommer vel mensen om en ukes tid.. ;-) takk for svar dere!

Skrevet

Selv om det ikke er stor sjanse, så er det ikke umulig at du er gravid. Vet om folk som har fått påvist el på andre mensdag!

Og den ene gangen jeg ble gravid hadde jeg alle symptomer to dager etter sex/el. Alle symptomer bortsett fra halsbrann ;)

Jeg var sikker på at det bare var psykisk fordi jeg ønsket å bli gravid... men testet positivt.

Så er du en av de som har hatt en "unormal" tidlig el, og er en av dem som kjenner symptomer "unormalt" tidlig, så er det en absolutt en mulighet.... selv om sansynligheten trolig er størst for at du har fått lete-etter-symptom-syndromet ;)

Lykke til :)

ps... du får holde oss oppdatert ;)

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter pilleslutt og fikk symptomer veldig fort, men vet ikke om det var så tidlig som 9 dager etter mensen :P

Men hvem vet.. lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...