Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Noe er galt, men jeg har fulgt alle råd jeg har funnet på nett og i brosjyrer. Jeg går opp i vekt uansett hva jeg gjør. Gjør så godt jeg kan, men vekta går oppover med mindre jeg kutter ut mat helt. Jeg kan spise en pose tortilla og gå opp 1,5-2 kilo (ja, vet det egentlig er umulig). Kommer til å kontakte legen snart ang. problemet mitt for det gjør meg virkelig deprimert og jeg føler jeg begynner å bli veldig komptakt og føler ting henger og slenger Sist uke gikk jeg opp 3,5 kilo uten å spise godteri eller store mengder mat
humlesurr Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 (endret) Å gå opp 2kg pga en pose tortilla er umulig. Det er mange ganger mer enn det posen veier det... Gikk du virkelig opp 3,5kg på en uke med et, med hånden på hjertet -helt uten å bløffe seg selv, fornuftig kosthold bør du virkelig kontakte lege!! Endret 13. august 2012 av humlesurr
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Hva er en normal porsjon hos deg? Kutt ut middag og heller spis brødskive en uke eller to. Prøv en pulverkur i 2 uker og se om du går opp med den da. Noka? Hvis du virkelig mener du går opp uten å spise usunt bør du komme deg til legen snarest. Ikke normalt.
fikas Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Det er vannvekt og du spiser garantert feil - for deg!! Og du, ikke prøv en pulverkur. Mennesker skal spise mat! Derfor må du finne ut hvilken mat du kan spise. Hva spiser du? Hvilke matvarer? Ren mat? Halvfabrikata? Ferdigmat?
Følelsesvims Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Meld deg inn et sted hvor du kan registrere alt du spiser. Gjør det en uke eller to. Vei og mål deg. Etter de ukene (tar vel gjerne såpass tid å få legetime), print ut og ta med til fastlegen. Da har du og h*n mye bedre grunnlag for å legge en videre plan Hvis du er energiløs og deprimert kan eventuelt stoffskifte være litt i ulage, men det får du og legen din diskutere
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Jeg kan fint legge på meg en halvkilo-kilo av en pose potetgull jeg og, så jeg tror deg! Jeg kan også gå ned 3 kg fra i dag til i morgen om jeg ikke spiser. Kroppen min er håpløs! Men, desverre er legen min like håpløs så jeg tør ikke ta det med henne... Jeg spiste en gang knekkebrød 4 ganger om dagen, pluss en liten porsjon middag. Dette gjorde jeg i 4 lange uker, og gikk ikke ned et gram!! Så stappa jeg i meg et skolebrød fordi jeg var drittlei, og dagen etter hadde jeg "gått ned" 1.5 kg. Det henger jo ikke på greip! Lykke til hos legen!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Jeg har lavt stoffskifte og er insulinresistent, jeg kan selvfølgelig ikke spise det samme som en person som har høyt stoffskifte og ingen problemer med blodsukkeret. Legen fant hvor mine problemer var med å ta noen blodprøver, også må jeg tilpasse kosten min etter hva kroppen min trenger. Jeg veier 15 kg for mye fordi jeg har akkurat samme kostholdet som en slank 17-åring uten noen skavanker, altså bare min egen feil. Legger jeg om til et kosthold tilpasset hvordan kroppen min fungerer vil jeg naturligvis gå ned i vekt, jeg trenger et karboredusert kosthold men grove og grønne produkter. Bare så synd at jeg elsker ris, pasta, poteter, bakevarer og brød, sliter virkelig med å kutte ned på disse tingene! Men så lenge jeg ikke gjør det vil jeg være overvektig, mitt valg
snuppo Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 er du mye overvektig da?? jeg hadde insulinresitens og fikk med, sammen med minst 1 times gårtus minst 5 dager i uka kom endelig resultater. drikker herbalife shake til frokost, samt minst muilig av potet,pasta ris og brød.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 At du legger på deg 1 kilo av å spise en stor pose med chips tror jeg på, men det er jo kun fordi chipsen er veldig salt og salt binder til seg væske og du mister da mindre væske enn om du ikke hadde spist noe salt. Altså det du egentlig legger på deg er vannet (eller annen drikke) du får i deg og ikke blir skilt ut igjen i samme grad som det ville dersom du ikke inntok så mye salt.
L-8 Skrevet 14. august 2012 #11 Skrevet 14. august 2012 Jeg ville også gått opp et par kg av å spise en hel pose chips. Men det ville jeg da aldri funnet på å gjøre! Det hjelper lite å spise sunt og trene når du fyller på med søppelmat etterpå. Jeg har en følelse av at du kanskje ikke helt vet hva du putter i munnen i løpet av dagen?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 Meld deg inn i gratisklubben til Grethe Roede og registrer alt du spiser i to uker. Ikke juks, ikke glem noe, hver eneste pastill skal inn! Om du da holder deg på ca 1600 kalorier om dagen, mye grønnsaker og ikke snop annet enn på lørdag (men del den posen med noen da, du trenger ikke hele selv ) så vil du antagelig se det på vekten. Om du fremdeles legger på deg går du til legen, men du kan ikke lyve for deg selv. Du må registrere absolutt alt du spiser. http://www.greteroede.no/roedeklubben/
Guttaboys Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 Noka shake til frokost, to knekkebrød med magert pålegg til lunsj, spis middag av asjett og ikke tallerken, eple eller et knekkebrød til kvelds. Da kan jeg ikke se at du skal gå opp i vekt. Funker for meg, og jeg har gått ned 17 kg. IKKE spis noe godteri over en lang periode, og spis nøyaktig det samme i helgene som i ukedagene. For min del var det ikke rom for å skeie ut i starten. Nå har jeg mer kontroll, og kan kose meg av og til. Hvis jeg skeier ut en helg, må jeg regne med å bruke en uke på å gå ned det jeg går opp den helga. Dette blir en livsstil, og jeg tenker ikke over det som slanking lenger. Jeg har kutta ut shaken, men tar visse forhåndsregler fortsatt. Skal jeg på senteret, tar jeg med meg en nutrilettbar, og kjøper derfor ikke mat på senteret.
L-8 Skrevet 14. august 2012 #14 Skrevet 14. august 2012 Noka shake til frokost, to knekkebrød med magert pålegg til lunsj, spis middag av asjett og ikke tallerken, eple eller et knekkebrød til kvelds. Da kan jeg ikke se at du skal gå opp i vekt. Funker for meg, og jeg har gått ned 17 kg. IKKE spis noe godteri over en lang periode, og spis nøyaktig det samme i helgene som i ukedagene. For min del var det ikke rom for å skeie ut i starten. Nå har jeg mer kontroll, og kan kose meg av og til. Hvis jeg skeier ut en helg, må jeg regne med å bruke en uke på å gå ned det jeg går opp den helga. Dette blir en livsstil, og jeg tenker ikke over det som slanking lenger. Jeg har kutta ut shaken, men tar visse forhåndsregler fortsatt. Skal jeg på senteret, tar jeg med meg en nutrilettbar, og kjøper derfor ikke mat på senteret. Hvis man for eksempel har insulinresistens ville man ikke gått ned av et slikt kosthold, selv om det normalt sett kan anses å være både sunt og lavkalorisk.
Guttaboys Skrevet 14. august 2012 #15 Skrevet 14. august 2012 Noka shake til frokost, to knekkebrød med magert pålegg til lunsj, spis middag av asjett og ikke tallerken, eple eller et knekkebrød til kvelds. Da kan jeg ikke se at du skal gå opp i vekt. Funker for meg, og jeg har gått ned 17 kg. IKKE spis noe godteri over en lang periode, og spis nøyaktig det samme i helgene som i ukedagene. For min del var det ikke rom for å skeie ut i starten. Nå har jeg mer kontroll, og kan kose meg av og til. Hvis jeg skeier ut en helg, må jeg regne med å bruke en uke på å gå ned det jeg går opp den helga. Dette blir en livsstil, og jeg tenker ikke over det som slanking lenger. Jeg har kutta ut shaken, men tar visse forhåndsregler fortsatt. Skal jeg på senteret, tar jeg med meg en nutrilettbar, og kjøper derfor ikke mat på senteret. Hvis man for eksempel har insulinresistens ville man ikke gått ned av et slikt kosthold, selv om det normalt sett kan anses å være både sunt og lavkalorisk. Det er klart. Dette er mitt råd, som funker for meg bare. Ligger det noe medisinsk bak, så stiller det seg annerledes. Hele poenget med "min" diett er å spise mindre enn man forbrenner, over tid.
L-8 Skrevet 14. august 2012 #16 Skrevet 14. august 2012 Det kan jo hende at du er som meg, HI. Jeg tåler virkelig ikke karbohydrater og går opp bare jeg ser litt lenge på en bolle... Nå om dagen har jeg lyst til å gå raskt ned, så da ligger jeg på rundt 1000 kcal om dagen, med litt nøtter, bær og grønnsaker som eneste karb. Litt kjipt de første par dagene, men så er du kvitt søtsuget, og delvis sultfølelsen også, fordi kroppen tar næring fra fettreservene.
fikas Skrevet 14. august 2012 #17 Skrevet 14. august 2012 Jeg kan fint legge på meg en halvkilo-kilo av en pose potetgull jeg og, så jeg tror deg! Jeg kan også gå ned 3 kg fra i dag til i morgen om jeg ikke spiser. Kroppen min er håpløs! Selvfølgelig kan du legge på deg det av en pose potetgull!! Det er mengder med salt og kroppen binder følgelig endel vann. Det er jo ikke snakk om at du går opp en halv til en kg fett av å spise en pose potetgull. 2-5 kg forskjell fra dag til dag/ uke til uke er helt normalt og avhenger av hvor i syklusen du er og hvor mye vann du binder i forbindelse med f.eks mensen.
Summerheat85 Skrevet 14. august 2012 #18 Skrevet 14. august 2012 Jeg er også insuliresistens...har vært det lenge, men ikke hatt problemer med vanlig mat før nå, etter siste svangerskap...jeg var mye aktiv og telte kalorier og spiste sunt, og brukte 4 måneder på 2 kg ned...begynte derfor på lavkarbo, der jeg kuttet ut brød, ris og pasta, men litt søtt i helgene og fiberknekkebrød til frokost hver dag, og gikk ned 5, 5 kg på 2 måneder. Sto deretter stille i en måned, og begynte med tredemølle 30 min 4 ganger i uken...har fortsatt ikke gått ned mer enn 6 kg, men midjen har minket med 13 cm, og magen har minket med 10 cm...jeg hadde ikke mye som skulle vekk, bmi på 24, 9, og med 6 kg borte nå, 23, 1. Anbefaler å teste ut hvordan kroppen din reagerer på karbo...jeg blir dårlig i kroppen av å spise karbo, og kan føle meg fyllesyk neste morgen hvis jeg spiser mye smågodt kvelden før...får også luft i magen av brød, pasta og ris...
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Jeg kan fint legge på meg en halvkilo-kilo av en pose potetgull jeg og, så jeg tror deg! Jeg kan også gå ned 3 kg fra i dag til i morgen om jeg ikke spiser. Kroppen min er håpløs! Selvfølgelig kan du legge på deg det av en pose potetgull!! Det er mengder med salt og kroppen binder følgelig endel vann. Det er jo ikke snakk om at du går opp en halv til en kg fett av å spise en pose potetgull. 2-5 kg forskjell fra dag til dag/ uke til uke er helt normalt og avhenger av hvor i syklusen du er og hvor mye vann du binder i forbindelse med f.eks mensen. Har ikke stilt spørsmålstegn ved det heller jeg, jeg bare backet opp HI og forklarte hvordan det var for meg siden flere mente det ikke var mulig.
nerdybirdy Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 (endret) Hei, Huff så frustrerende at det ikke går rette veien med vekta! vet hvor vanskelig det er, men man må faktisk bestemme seg for å ofre noe når man vil ned i vekt. Potetgull kvalifiserer ikke til "lovlig" mat dersom man vil gå ned i vekt og får meg til å tenke at du innerst inne ikke tar slankekuren din på alvor.....Det å gå ned i vekt er noe du må velge å gjøre, og de første dagene/ukene går dette virkelig på viljestyrken løs! (har masse erfaring med dette selv). Likevel er det slik at etter en liten stund savner di ikke den usunne maten/sukkeret. Det er mange veier til Roma, jeg har prøvd mange ulike metoder for å gå ned i vekt. For meg fungerer kaloritelling absolutt best, for det er lettest å leve med i en familiesituasjon. Ellers har jeg hatt vilt gode resultater på lavkarbo+lavfett diett (både fysisk og psykisk) med dette er meget vanskelig å holde seg til, så det gikk på pur vilje..... Vil bare anbefale deg diett.no som er en gratis nettside (lignende vektklubb.no) hvor du kan legge inn vektnedgangsmål, aktiviteter samt maten du spiser. Da får du en oversikt over hvor mye kalorier det faktisk er i for eksempel en pose tortilla chips. ønsker deg masse lykke til Endret 16. august 2012 av nerdybirdy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå