Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Får helt vondt inni meg. Bf har skaffet seg hund, og jeg skjønner ikke hvorfor. Han sier selv at han nesten ikke er hjemme om ettermiddagene fordi han jobber så mye. Vi skal gjennom en barnefordelingssak der han går for hovedomsorgen. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan han skulle klare dette om han nå fikk hovedomsorgen... Barnet vårt er 16 mnd, og jeg er rett og slett livredd for hva som kan skje. Han er av typen som sover på sofaen etter at barnet vårt har fått grøt om morningen, hva skjer da når valpen er der itillegg...? Hun er ikke på overnatting enda... Han har heller ikke sagt til meg at han har skaffet seg hund, men nå skjønner jeg hvorfor hun var hysterisk om natten etter å ha hatt samvær med han sist.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Får helt vondt inni meg. Bf har skaffet seg hund, og jeg skjønner ikke hvorfor. Han sier selv at han nesten ikke er hjemme om ettermiddagene fordi han jobber så mye. Vi skal gjennom en barnefordelingssak der han går for hovedomsorgen. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan han skulle klare dette om han nå fikk hovedomsorgen... Barnet vårt er 16 mnd, og jeg er rett og slett livredd for hva som kan skje. Han er av typen som sover på sofaen etter at barnet vårt har fått grøt om morningen, hva skjer da når valpen er der itillegg...? Hun er ikke på overnatting enda... Han har heller ikke sagt til meg at han har skaffet seg hund, men nå skjønner jeg hvorfor hun var hysterisk om natten etter å ha hatt samvær med han sist. Slapp av. Jeg skjønner at du er fortvilt fordi han vil gå for hovedomsorgen. Men det finnes INGEN studier som viser at det er skadelig for barn å vokse opp med dyr - tvert imot, de fleste konkluderer med at det er sunt. Han har heller ingen opplysningsplikt overfor deg om hva han skaffer i hus, så lenge det er lovlig og ikke går utover barnets fysiske og psykiske helse.
Gjest Miryks Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Enig med ano over her. Dyr er bra for unger - såfremt dyret oppfører seg. Her er det snakk om en valp, så det sier seg selv at det er litt fart i heimen hos ham nå, og det vil det fortsatt være 6-8-10 mnd fremover i tid. Hva skal skje? Vil tro at ungen sitter i en stol. Er det stor sjanse for at han får hovedomsorgen? Utifra ditt innlegg virker det som om det er det. Hvorfor det? Er det noe på under gulvmatta di vi ikke vet om?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Dette er antagelig ikke noe problem. American akita er en fin rase som er kjent for å være en vennlig familiehund og den er snill og varsom med barn - dette er helt sikkert forhold BF har tatt hensyn til når han har valgt hund. Hadde vært mer engstelig om han hadde valgt seg en "idiot-bikkje" av typen ulovlig kamphund. Dette skal nok gå bra skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå