Gå til innhold

Bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det normalt å bruke bilstol?

Har ei jente som skal begynne på skolen nå og mange av venninnene i bhg bruker det ikke lenger.

Jenta mi synes at det er dumt og flaut at hun må bruke, men jeg har prøvd å forklare at det er sikrest og best for henne. Dette blir litt vanskelig når venninner er på besøk og sier at de slipper..

Hvordan gjør dere dette?

Må bare høre at det ikke bare er jeg som tviholder på denne bilstolen:-)

Hun er forresten normalt høy og det et slikt vanlig besafe sete med rygg og hodestøtte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert dumt spm, og ikke meningen å "kuppe" tråden men hvor gammel er en unge når de er ca 35 kg eller 150 cm.

Skrevet

Minsta på 4 har stol, hun på 6 har sete og han på 9 sitter på ræva.

Jeg hadde nok ikke trødd en skoleunge i en stol, da hadde jeg brukt sete heller.

Jaja, fy meg...

Skrevet

Min eldste er 8.5 år og det har ikke vært et tema engang at han skal slutte med bilstol. Ser de fleste kompisene hans også har.

Han er ca 132 cm og 23 kg.

Skrevet

Nå er ikke min så gammel at dette er ett tema. Men jeg er ganske streng på sikring i bil, så her hadde det ikke vært noen kjære mor ;)

Skal andre barn sitte på med oss så får de låne sete av oss, siden vi har fler. Og skulle de mot formodning ikke trenge det hjemme så får de bare beskjed om å velge: bli med å sitte forsvarlig sikret eller la være å bli med. Hos meg gjelder nemlig mine regler :)

Skrevet
sikkert dumt spm, og ikke meningen å "kuppe" tråden men hvor gammel er en unge når de er ca 35 kg eller 150 cm.
ca. 10-12 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...