Gå til innhold

Slanke meg under graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at det frarådes å slanke seg under graviditeten. Mitt problem er at jeg har lagt på meg ca 3 kg allerede, og jeg er bare i uke 9... Dette er kun pga økt appetitt og litt for mye godteri og kaker. Er det fare for å skade fosteret hvis jeg prøver å komme meg ned til den vekten jeg hadde før jeg ble gravid? Da lå jeg på 60-61 kg. Dette vil jo innebære at jeg reduserer litt på kaloriene (ikke mye).

Jeg ser på ulike nettsteder at i første trimester behøver man ikke legge på seg noen ting. Noen går jo til og med ned i vekt pga av kvalme o.l. Jeg føler meg så dvask i forhold til hvordan jeg følte meg tidligere. Så kan jeg forsøke å ta av meg et par kg, eller bør jeg prøve å holde den vekten jeg har nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slank deg, men unngå for myr usunn mat :) jeg er i uke 13, har ikke gått opp noe. Spiser som før :)

Skrevet

ikke slank deg! jeg veide selv 68 kg før jeg ble gravid, og la på meg 20 kg, alltså jeg veide tilslutt hele 86 kg sist jeg veide meg før jeg fødte gutten min.

men da jeg skulle veie meg igjen etter at gutten ble født så hadde jeg faktisk gått ned hele 16 kg og dette var ikke lang stund etter fødselene.

hvis man ammer barnet etter fødsel så mister man kg utrolig fort. så IKKE slank deg mens du går gravid. ikke tenk på å spis lite heller. mitt beste råd er KOS DEG :D det gjorde jeg

Skrevet

Ikke slank deg, men du trenger ikke å spise dobbelt så mye heller... Spis dobbelt så sunt heller og beveg deg :) jeg har gått ned i svangerskapet pga mye sunnere kosthold, mens babyen ligger litt over gjennomsnittet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...