Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Vi skal til syden. Sist vi var ser hadde de ikke bilsete i taxiene. HATET å ta taxi. Lillemor bruker et besafe setet fra 9-18 kg nå, og tror maxi cosi er for lite, men er det ikke bedre enn ingen ting? Drar ikke med meg besafe setet nedover, og tungvint om enskal til byen og handle med taxi. Maxi cosi kan jeg ha på understellet på vognen.... Hmmm
TPK Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Hvis du har et Maxi Cosi-sete er det vel bare å prøve! Hun er jo ikke over vektgrensen, så så lenge hun får plass nedi er det vel greit.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Vi hadde med babysetet til syden, selv om vi her hjemme har bytta til større sete. Jenta vår var vel ca 10 kg og 80 cm når vi var på tur. Jeg tror du rett og slett må prøve å se om hun fortsatt sitter greit i setet kilomessig går det jo bra, men det jeg har forstått er litt viktig er at selene ikke skal komme under skulderhøyde om du forstår hva jeg mener? God tur
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Vi hadde med babysetet til syden, selv om vi her hjemme har bytta til større sete. Jenta vår var vel ca 10 kg og 80 cm når vi var på tur. Jeg tror du rett og slett må prøve å se om hun fortsatt sitter greit i setet kilomessig går det jo bra, men det jeg har forstått er litt viktig er at selene ikke skal komme under skulderhøyde om du forstår hva jeg mener? God tur Det med selene og skuldrene er feil tror jeg. Har ikke noe å si når man sitter bakovervendt som en jo skal. Men ørene skal ikke gå over kanten på setet.
Swana Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 (endret) JO, det med selene har absolutt noe å si - det er kjempeviktig! Selene skal aldri være under skuldrene, er de kant i kant med skulderen er det på tide å flytte dem oppover. Det gjelder uansett hvilken vei barnet sitter. Endret 14. august 2012 av Swana
Vogndilla Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 JO, det med selene har absolutt noe å si - det er kjempeviktig! Selene skal aldri være under skuldrene, er de kant i kant med skulderen er det på tide å flytte dem oppover. Det gjelder uansett hvilken vei barnet sitter. Hvor har du dette fra? Jeg har nemlig fått høre fra trygg trafikk at det ikke er farlig at selene går littned bak, det er derimot farlig hvis selene er for høye for da kan barnet komme seg ut av selen.
Vogndilla Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Så lenge hodet er innenfor setet og dets sidebeskyttelse og barnet ikke veier mere enn 13 med klær og bleie så skal det gå helt fint. Men husk at seter får røff behandling på flyet, vet ikke helt om jeg ville tatt med et nytt fint sete, vi tok med et gammelt som jeg kastet når vi kom hjem igjen.
soleia Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 Ville prøvd setet. Guten til ei veninne sat i Maxi cosi til han var to år, så eg vil tru det kan passe om det enn kanskje er litt trangt. Det er jo mykje enklare å ta med, og heilt sikkert tryggare enn alternativet. Minste vår sat i Britax babysafe til han var 1,5 og me bytta mest for at han skulle få sjå. Etterpå vart setet kjøpt av nokon som skulle ha det med til Syden med ein toåring. Trur Maxi Cosi og Britax er dei største babyseta.
Swana Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 Har det fra flere ulike butikker som selger bilstoler...bl.a. fra Barnas Hus, BilXtra, og et par andre butikker jeg ikke husker navnene på. Og angående røff behandling på flyet, så ville jeg ikke si problemet er om setet er nytt og fint eller gammelt og slitt, er vel heller et problem at en ikke vet om det har blitt utsatt for støt og trykk som kan ha ført til skader på setet som ikke er synlig utenpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå