Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 jeg og min mann krangla sååååååååååååå jævli mye, skrika, kjefta til hvernadre med høy lyd. Jeg gråt jo i tillegg, mens jeg hold min lille på 8 mnd. Tror han fikk vondt i ørene av skrikinga vår. uff!!! Men tror dere han forstod hva som skjedde? Han virket stille i hele dag og smilte lite.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Selvfølgelig påvirker slikt et barn. Selv om han ikke forstår hva dere krangler om merker han jo stemningen, gråtingen, skrikingen og han blir redd. Man krangler rett og slett ikke slik foran barn, da biter man det i seg, går evt hvert til sitt og tar opp diskusjonen på en rolig og sivilisert måte etter at barna er i seng om kvelden!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Ja, små barn merker stemninger og kan bli redde og utrygge av sånt. Når du i tillegg tenker at han fikk vondt i ørene av skrikingen deres, tenker jeg at det var svært uheldig. Vet ikke om dette er et mønster hos dere, og hvis ikke ville jeg ikke bekymret meg nevneverdig. Jeg mener, hvis det aldri skjer igjen, så er ikke barnet varig skadet:-) At gutten har vært stille og alvorlig i dag, vil jeg tro ikke har noen sammenheng, da barn i den alderen ikke har lett for å huske så langt bakover, og dessuten er de veldig "i øyeblikket" og drar gjerne ikke med seg slike engangshendelser nok til at det påvirker humøret en hel dag etter. Men, det er min mening da!..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Selvfølgelig forstår de essensen i hva som skjer! De skjønner at mamma og pappa er sinte og lei seg, og at noe er galt. Men de forstår ikke hvorfor- og kan noenganger tro det er de som er skylden. Jeg mener det grenser til psykisk mishandlig/terror å utsette barn for så intens krangling som du beskriver! Og ja, det står jeg for.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Forstår at mamma og pappa er sinte og lei seg? Tror du det? Jeg tror faktisk ikke at en baby på åtte måneder vet hva det vil si å være sint og lei seg.. men babyer reagerer instinktvis og emosjonelt på truende atferd, noe slik roping og kjefting er! Uansett er det forferdelig å utsette et barn for dette! Skjerp dere mange hakk!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Det er vel logisk å ta det når ungen sover, og gjerne ikke høylytt. Gå til familieterapi og få en barnevakt på ungen. Man krangler rett og slett ikke foran barn.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Uventet høy lyd rett i ørene kan faktisk gi hørselsskade i form av tinnitus - øresus. Man står ikke med en 8 mnd gammel baby og skriker!!! Forstår av innlegget ditt at du er bekymret, og er dette måten du og sambo krangler så har du all grunn til å være bekymret. Dette er en av fasitene til å oppdra utrygge barn! Skaff deg og sambo hjelp med det samme slik at dere ikke skader barnet, for hver uke og måned som går forstår barnet mer og mer, og selv om det i dag kanskje ikke forstår alt, så betyr ikke det at dette ikke var en traumatisk opplevelse for barnet! Jeg har selv et helt tydelig minne fra jeg var 9 måneder gammel. Selv om det ikke er det som er normalt, så sier det noe om oppfattelsesevnen til små barn!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Hjelp! Full skjerpings nå! Hva tenker dere med? Huff, får helt vondt av den stakkars lille. :(
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 babyer merker stemingen. Når jeg var deprimert så foretrakk babyen min,bestemoren istedenfor meg. Han kunne hyle hos meg for så å stoppe umiddelbart når besteforen tok han. Det var nok fordi babyen merket at jeg ikke hadde det bra og dermed ble utrygg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå