Gå til innhold

noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med legen i dag. Har den siste tiden vært under mye stress og press.. MYE også.. Har i tillegg etbarn på 1 år fra før.

Har vært sliten, svimmel osv (men dette kan jo ogsåvære fordi situasjonen min er som den er..)

Men jeg var på svsk.kontroll i dag. Er uke 30 og fikk utslag med 3+ på proteiner og 2+ med bakterier i urinen. (3+, L2+)

Blodtrykket mitt er normalt. 127/82.

Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om EN UKE. og her sitter jeg å bekymrer meg.. Legen min er veldig "nei men dette ordner seg...!!" mens jeg blir bare bekymra av det. Noen?? :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har hatt svanger skapsforgiftning med begge mine barn og går å venter på at den kan komme nå med nr 3.

Jeg er i uke 29 og har hatt veldig høyt blodtrykk siden uke 10. Men går denne gang går jeg på blodtrykksmedisiner fordi det høye blodtrykket kom så tidlig.

Jeg går på vekstkontroll annenhver uke, da det høye trykket gjør noe med blodgjennomstrømningen til barnet , i mitt tilfelle. Slik at barnet har et lite vekstavik.

Samme skjedde med 2 mann, og ble satt igang 3 uker før termin, da jeg fikk alvorlige synsforstyrrelser. Gutten var liten, men innenfor normalen. Og begge barna er super barn idag;) store og smarte..:)

Hvis du har mistanke om dette så bør du kontakte legen straks. Kanskje du kan gå til en annen lege?

Symptomene kan variere, men høyt blodtrykk, vann i kroppen, eggehvite i urinen, synsforstyrrelser og smerter i mellomgulvet er vel hovedsymptomene jeg har blitt bedt om å være obs på. Det kan være veldig farlig, men det kan også være mild form. Uansett bør en flink lege, og helst fødselslege se på dette. Jeg begynte med eggehvite i urinen, ble bedt om å ta det rolig, og våknet en dag (kanskje 1-2 uker etter eggehvite kom) med alvorlige synsforstyrrelser. Jeg la også på meg 6 kg bare vann på 1 uke..Da ble jeg satt igang straks-i uke 37.

Men ikke bekymre deg for mye, det kommer det ingenting godt ut av. Be heller om svar fra en god lege.

. Og slapp av, ta det helt rolig. Det er kjempeviktig!! Det kan holde det unna, evt ihvertfall for en stund.

Jeg er 100% sykemeldt og får ikke gjøre noe som stresser meg eller får opp pulsen.. ganske kjedelig, men jeg biter tennene sammen og venter..:) alt for babyen.

Lykke til, og jeg håper at dette bare er at du er sliten og ikke svangerskapsforgiftning;)

Skrevet

Mener å ha lest at BåDE blodtrykk og urin må gi unormale utslag for at det skal være svangerskapsforgiftning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...