Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 jeg er gravid i uke 10 og er blitt skikkelig følsom ovenfor mange forskjellige lukter. bære ut søpla har jg ikke sjans til,brekker meg bare jeg skal knyte posen parfymen til samboer,tyggis,diverse sukkertøy og enkel mat. andre som har opplevd lignende? og er dette normalt??
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Veldig normalt. Jeg har ikke klart å hente mat kjøleskapet, selv om det er skinnende rent, siden uke 5 eller noe og nå er jeg i uke 14. Samboer er rimelig oppgitt
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Jeg hadde det omtrent sånn selv, klarte ikke lukta av samboer og de fleste andre personer, så måtte ligge på eget rom! Klarte heller ikke løk-lukt eller mat-os, og ble kvalm av de fleste håndsåper og kremer, det varte til et par uker etter fødselen..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Normalt ja. Med nr 2 fikk jeg i tillegg nesten overnaturlig god luktesans. Husker spesielt en episode da en venninne og jeg så på våre jevnaldrene gutter som da var ca 20 mnd gamle som lekte i sandkassen. Vi satt et ganske godt stykke unna, minst 12-15 meter, og var ute. Plutselig kjente jeg bæsjelukt, og det var ikke min unge. Sa i fra til venninnen min, og hun lo godt og sa at det går da ikke an å lukte om en av dem har bæsjet på den avstanden når vi er ute og i hvertfall ikke hvem sin unge det var. Hehe... joda, det gjorde det
anila84 Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Jeg fikk veldig god luktesans da jeg gikk gravid med dattera mi. Løk, hvitløk var det værste jeg kunne lukte. Likte plutselig ingen lukter uten om min favoritt parfyme. Mannen kunne aldri bruke parfyme. Også kjente jeg støv lukt, særlig på soverommet. Så trekk til overmadrassen måtte vaskes hver gang jeg skifta sengetøy, 1 gang i uka. Det var en plagsom periode!!
anonym91 Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 eg har slutta og bruke parfyme selv, og tåler ikkje andre som bruker mye parfyme heller. stakkars mannen min fekk sjikklig kjeft en dag han hadde tatt på parfyme og eg nett var blitt gravid og full i hormoner. stakkars mannen min han viste ikkje at eg ikkje tålte det flirer godt over det nå ekkle dufter klarer eg ikkje og puste i .
gale damen Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 Normalt:-) Parfyme er en uting uansett, men det er jo mange andre lukter man kan bli dårlig av under svangerskapet. Gubben laget all mat, også brødskiver, i over to måneder, for det stinket sånn på det gullende rene kjøkkenet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå