Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Nå har det seg sånn at jeg ikke har fast jobb. Jobber i barnehage og lever på vaktene mine. Noen ganger jobber jeg hver dag og noen ganger går det ei uke imellom. Nå har vi etter fem års prøving blitt gravid! Endelig! Vi klarer oss greit (samboeren tjener ca 470 tusen i året) Vi er bare 25år gamle. Men har eget hus, bil osv. Da lurer jeg på hvordan det blir det året jeg går hjemme! Får jeg penger? La oss si at jeg jobber alt jeg kan i barnehagen nå mens jeg er gravid, men jeg er kun er vikar og ikke fast annsat. Får jeg likevell penger i permisjonen? Rotete innlegg I know:s
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Du får penger så lenge du har hatt en inntekt, om du tjener veldig forskjellig fra måned til måned får du gjennomsnittet. Spiller ingen rolle om du er fast ansatt eller vikar, så lenge du jobber og tjener penger får du foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Jada, det spiller ingen rolle om du er fast ansatt eller vikar.. så lenge du jobber 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter. NAV tar et gjennomsnitt av lønnen din for å regne ut hva du skal få i permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 ÅÅh, sÅ godt Å høre! Ble jeg glad. HÅper jeg fÅr masse vakter nÅ frammover da.. Det gjør jeg nok da det er mye sykdom rundt høst/ vintertider Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå