Nirgal Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 (endret) Jeg, mannen og vesla bor i en trang men grei leilighet, passe stor stue, lite kjøkken, stor gang og soverom, et nytt bad og ett kott. Vi liker leiligheten veldig godt men er en ulempe at det bare er ett soverom og dårlig lagringsplass. Nå har naboleiligheten blitt ledig og har fått tilbud om å flytte inn der i steden, den er mye større med 6 soverom (små vel å merke, men 1 stort), stor stue, stort kjøkken, veranda og hage.men standarden er mye dårligere(ser fortsatt ut som 70 tallet på kjøkkene og noen tepper på gulvet i underetg) og det er veldig lytt fra leiligheten under. Badet i den store leiligheten er veldig gammelt(må fuge badekaret for at det ikke skal lekke og gammel våtromstapet fra topp til tå) og må og fuge alle vinduslistene i hele leiligheten før vi evt flytter inn pga punkterte dobbelviduer. Den store leiligheten er over 2 etg men de 2 rommene nede + vaskerom og bod er veldig kaldt så vurderer å spørre utleier om å tette trappa og lage vaskerom over den og åpne opp så leiligheten under blir større og mer lydisolert. Mitt spørsmål er vel egentlig; hva ville dere ha valgt, bli i den lille trange finere leiligheten med ett soverom eller flytte 20 meter bort til en større leilighet men som det er litt mer jobb med?? Ble litt rotete med håper veldig på litt veiledning, for jeg er såååå ubeslutsom.... Endret 13. august 2012 av Frk Vimse
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Ville funnet en helt annen leiligher som var litt støren enn den dere har nå, men med ok standar.
Elina Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Om dere skal leie, hadde jeg funnet noe bedre. Skal dere kjøpe leiligheten så med rett pris så kunne jeg kjøpt for å pusse opp, men kun til rett pris...
Nirgal Skrevet 13. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2012 Ville funnet en helt annen leiligher som var litt støren enn den dere har nå, men med ok standar. Hadde det vært mulig så hadde vi gjort det. Vi bor på et lite tettsted langt vekkistan pga mannen sin jobb og leier leilighet gjennom jobben hannes. Den store leiligheten er og jobben hannes sin. Hvis han skal kunne beholde jobben og vi bo et annet sted må vi bygge hus og det har vi enda ikke råd til pga jeg studerer og at det er ikke her vi vil bosette oss for fremtiden.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Hvor lenge har du igjen av studie tiden? Hvor gammel er vesla deres? Altså.. Maling gjør mye, og det trenger ikke være dyrt en gang! Kanskje huseier er interessert i at dere gjør noe sånt no der det kan gjøres? Evnt småfikser litt her og litt der mot veldig redusert husleiepris? Det funka for meg da jeg leide ett hus fra steinalder tiden for en god stund tilbake iallefall
Tauriel Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Spørs om ikke jeg hadde blitt boende, hadde ikke flyttet til ei leilighet med dårlig standard.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Det vil jeg jo tro at huseier også tjener på i lengden da Da kan han jo leie ut denne leiligheten senere for mer enn det den er leid ut til nå! Litt og litt, og veldig redusert husleiepris.. Kanskje han er med på det?
Nirgal Skrevet 13. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2012 Hvor lenge har du igjen av studie tiden? Hvor gammel er vesla deres? Altså.. Maling gjør mye, og det trenger ikke være dyrt en gang! Kanskje huseier er interessert i at dere gjør noe sånt no der det kan gjøres? Evnt småfikser litt her og litt der mot veldig redusert husleiepris? Det funka for meg da jeg leide ett hus fra steinalder tiden for en god stund tilbake iallefall Har fortsatt 2 år igjen av studiene, fikk vesla i mellomtiden, ho er nå 4 mnd. Ja vet maling gjør underverker, ja sjefen til mannen har vært veldig generøs i den leiligheten vi bor i nå, betalte for maling når vi malte soverommet, dører og lister pga slitasje fra forrige leieboer og pussa opp badet rett før vi flytta hit. Vi betaler ikke så mye for å bo her pga disse leilighetene er for de som jobber her sånn at de slipper å bygge hus her for å jobbe her hvis du skjønner, denna leiligheten vi bor i nå betaler vi 2150 kr i mnd og flytter vi betaler vi 3150 kr mnd, så er ikke noe å redusere leie på hehe.. Hovedsaklig har vi flyttet hit for å spare penger til å kjøpe eget ettethvert, det er jo heller ikke noe i veien med at mannen tjener bra. HI
SameSara Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Bor heller litt trangt med grei / god standard enn å bo større i en dårlig leilighet
Nirgal Skrevet 13. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2012 Må og poengtere at i denna vi bor i nå er det ikke uttak til oppvaskmaskin men det er det i den andre! HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 Jeg ville heller bodd trangt, enn å flytte til en leieleilighet som dere selv må gjøre mye jobb med. Forstår det med oppvaskmaskin Men likevel hadde jeg valgt trangt og alt på stell, enn å pusse opp for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå