Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Er i uke 34 med barn nr. 2. Med førstemann gikk jeg to uker på overtid og fødselen måtte settes igang, jeg var fullstendig umoden og fødselen tok forholdsvis lang tid. Jeg har et håp om en lettere fødsel denne gangen, og ideelt en fødsel som ikke må settes igang. Dere som har brukt modningsakupunktur, vil dere dele litt erfaringer? Når begynte dere behandlingen? Hvor ofte / hvor mange timer hadde du? Hva betalte du for behandlingen? Når fødte du i forhold til termin? Hvordan gikk fødselen og hvor raskt kom du til hektene etterpå?
Underveis --> Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Er i uke 34 med barn nr. 2. Med førstemann gikk jeg to uker på overtid og fødselen måtte settes igang, jeg var fullstendig umoden og fødselen tok forholdsvis lang tid. Jeg har et håp om en lettere fødsel denne gangen, og ideelt en fødsel som ikke må settes igang. Dere som har brukt modningsakupunktur, vil dere dele litt erfaringer? Når begynte dere behandlingen? Hvor ofte / hvor mange timer hadde du? Hva betalte du for behandlingen? Når fødte du i forhold til termin? Hvordan gikk fødselen og hvor raskt kom du til hektene etterpå? Begynte vel behandling omtrent når jeg var like langt som deg. Fikk fødselsforberedende aku., men ikke noe som kunne sette i gang noe. Det får de ikke lov til før termin. Hadde først en gang i uken, deretter to når det nærmet seg termin. Tror jeg betalte 350,- pr time. Husker faktisk ikke helt! Fødsel kom i gang to dager etter termin. Akkurat som sist. Denne gangen måtte jeg også ha drypp for å få fart på sakene. Siden dette skjedde raskere denne gang, samt at jeg fikk epidural var formen på både meg og barnet mye bedre etterpå. Tror ikke aku gjorde store utslaget på meg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Jeg var til ultralyd i uke 36 siden jeg tidligere har fått veldig store barn, ungen ble estimert til ca 4,5 kg og de trodde hun ville bli godt over 5 kg til termin. å sette igang fødselen med så stort barn var ikke aktuelt siden man trenger effektive og egne rier for å føde når barnet er stort. Jeg gikk fortvilet til jordmor og hun satte modningsakupunktur da i uke 36. Var tilbake uken etter og fikk da både modningsakupunktur og riestimulerende akupunktur. Kroppen reagerte veldig på det, fikk masse kynnere og maserier. To dager senere var jeg tilbake og fortalte jordmor om effekten, at jeg hadde ligget våken om natten pga tette og kraftige kynnere/maserier. Hun ville da sjekke modning, og jeg var helt moden med nesten 3 cm åpning, hun strippet meg og satte enda en runde med riestimulerende nåler. Jeg fødte dagen etter, 17 dager før termin og ungen var 4858g. Jeg er helt overbevist om at det hadde effekt på meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Jeg var til ultralyd i uke 36 siden jeg tidligere har fått veldig store barn, ungen ble estimert til ca 4,5 kg og de trodde hun ville bli godt over 5 kg til termin. å sette igang fødselen med så stort barn var ikke aktuelt siden man trenger effektive og egne rier for å føde når barnet er stort. Jeg gikk fortvilet til jordmor og hun satte modningsakupunktur da i uke 36. Var tilbake uken etter og fikk da både modningsakupunktur og riestimulerende akupunktur. Kroppen reagerte veldig på det, fikk masse kynnere og maserier. To dager senere var jeg tilbake og fortalte jordmor om effekten, at jeg hadde ligget våken om natten pga tette og kraftige kynnere/maserier. Hun ville da sjekke modning, og jeg var helt moden med nesten 3 cm åpning, hun strippet meg og satte enda en runde med riestimulerende nåler. Jeg fødte dagen etter, 17 dager før termin og ungen var 4858g. Jeg er helt overbevist om at det hadde effekt på meg ihvertfall. Jeg betalte forresten ingenting siden det var jordmor på helsestasjonen som satte nålene, hun har etterutdanning innen akupunktur og sette også smertestillende nåler under fødsel.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Takk for svar så langt! Noen flere? Dytter litt....
Barn 4 :) Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Da eg skulle ha 2 gjikk eg 2 ganger il modning først, dagen før termin fikk eg sann fødsels akupunktur... om de var akupunkturen eller naturens gang veit eg ikkje men vatnet gikk ivertfall den natta kl 4 etterfulgt av rier... ho var ute kvart på 2 er no i veke 33 so tenkte og begynde med modning no neste veke huska ikkje ka eg betale.. men no skal eg betale 350 kr kvar gang.
Februarprinsesse2012 Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Jeg begynte med akupunktur i uke 36, en gang i uka. Jenta mi kom på termin og jeg fikk beskjed om at jeg fødte som en annengangsfødende (hun er altså min første ) Anbefales på det sterkeste! Ingen tvil om at jeg skal gjøre det igjen med nestemann! Tror jeg betalte 350 kr timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå