November-spire-79 Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Min samboer/barnefaren går på skole, og har ikke tjent penger på over 1 år. Han får bare studielån. Jeg er i full jobb og hadde tenkt til å ta ut all permisjonene alene fordi pappan ikke vil hoppe av skolen nå, eller utsette den.Han vil jo være fleksibel til å være sammen med vesla uansett. Men så hører jeg at jeg mister disse ukene siden han ikke tar dem.....dette er jo helt utrolig dårlig. Kan dette stemme? Da må vesla begynne i barnehagen 10 uker før tiden bare på grunn av en teit regel. Hadde han jobbet ville det jo vært lettere å ta fri, men skolen stopper ikke selv om vi får en baby...... Kjenner at jeg blir litt sint
Chelseafan Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Jeg tror han har rett på 6 uker,men ikke 12 uker som pappan som jobber gjør,men om det stemmer,vet jeg ikke,men var sånn når broren min fikk en liten sønn:)
vierto Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Det er rett at hvis ikke far tar ut perminsjonen mister dere de 12 ukene. Han får foreldrepenger i de ukene perminsjonen varer. Så om du har valgt 80 % lønn under perminsjonen får også far 80%. Men om det er samme regler om han studerer vet jeg ikke. Da må du nesten høre med NAV. Lykke til.
Gjest mphs Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Så lenge far ikke har jobbet og tjent penger har han heller ikke tjent seg opp rett til foreldrepermisjon. Du vil dermed få hele permisjonen.
November-spire-79 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2012 Tror nok jeg må besøke Nav en dag så jeg kan få en bekreftelse på dette. Det er så mange delte meninger her. Noen som har erfaring?
InsomNina Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Det er riktig som mphs sier. Du får fars permisjon siden han er student og ikke har opptjent rett til kvoten. Dette vet jeg med 100% sikkerhet fordi jeg selv fikk 12 ekstra uker pga min samboer er student. Kos deg med permisjonen du
November-spire-79 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2012 Puh, det håper jeg virkelig Får satse på dette. Har sendt epost til nav nå. De stenger jo klokka tre så jeg rekker jo aldri å dra innom der etter jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå