Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Er det virkelig så viktig å vaske ulltøyet riktig? Blir ullegenskapene borte om man gjør det feil? Jeg bruker alltid milo, og ullprogram hvis jeg kan, men av og til er de jo så skitne at jeg må vaske det litt hardere. Greit nok at det kan krympe, men blir de varmeisolerende / kjølende / fuktighetstransporterende egenskapene også ødelagt om klærne vaskes feil? Hvordan vasker dere ulla?
☆☆☆ Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Vasker ofte på normalprogram, men med milo. Ulla tåler det fint..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Du ødelegger de gode egenskapene i ulla hvis du vasker den for varmt. http://www.plusstid.no/Klesvask-og-tekstil/Ulltoey/Slik-vasker-du-ull Flekker og skitt på ullklær fjerner du med flekkfjerningssåpe/gallesåpe før vask. Fukt flekken/skitten og gni inn såpen, la plagget ligge noen minutter før du vasker som normalt. Ull vaskes alltid på 30 - 40 grader ullvask, med Milo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå