Gå til innhold

Blir sprø av moren min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har en sønn på 7 1/2 år... han fikk diagnosen ADHD i fjor i juni... har siden da brukt Ritalin tabletter, som funker veldig fint både heime og på skulen :) han er høg og tynn, de siste året har han vokst masse på lengda og ser derfor tynn ut... Mat lysten hans er litt opp og ned, varierer fra dag til dag men han spiser bra dei dagene han spiser bra :) (2-3 brødskiver til frokost, 1-2 skiver til lunsj, 1-2 middagsporsjoner, og opptil 4 skiver til kvelds)

Han får i tilleg vitamin tabletter, og tran tabletter :) har vert på helsestasjonen og vegd og målt og dei sier han er helt perfekt :)

Så til poenget.. min mor mener han er sååå tynn og han spiser ikke noenting og kommer til og dø snart...Han kommer rett og slett til og svinne vekk og dø mener hun!!! at han blir helt apatisk av tablettene og at han ikke trenger dei... Men når han har vert til utgreing til en psykolog i nesten 2 år so må vel han vite ka han driver med vil eg tro?

Blir so forbannet av slike påstander fra en hysterisk kjerring på snart 60 år at eg kan bli gal.... føler meg som en dårlig mor, som "doper" ned sønnen min og lar han svelte i hjel.... ( en setning eg hører ofte fra min mor)

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be moren din passe sine egne saker, rett og slett.

Eller så kan du jo spørre om hun synes du er uegnet som forelder, ettersom du jo i hennes øyne ikke behandler barnet ditt bra.

Skrevet

Gjør ditt beste med å ovrhøre henne. Gi henne beskjed at slike kommentarer kan du holde for deg selv, for jeg trenger ikke høre slikt.

Skrevet

Be henne passe sine egne saker. Eller ta henne med til psykologen neste gang og be han prøve å forklare.

Skrevet

Du kjenner vel sønnen din best,og vet han spiser bra,synes det ser sånn ut slikt du skriver,du bør bli veldig sint,kanskje ho holder kjeft da. sorry ordvalget,ble bare provsert av mora di

Skrevet

Har ikke bup eller adhd foreningen eller andre et tilbud om kurs/veiledning til pårørende i forhold til ADHD som moren din kan meldes på? Jeg tror bare mer kunnskap hos din mor kan hjelpe deg (og sønnen din). Hvis hun får dette fra "autoritetspersoner" vil hun kanskje være mer lydhør?

Skrevet

Be kjerringa om å holde kjeft. Beklager men bare be henne slutte å mase på deg. Ting er som de er og det får hun slutte å bry seg med.

Hvis du synes han spiser lite kan du prøve med B-tonin (apotek, helsekost). Det øker apetitten.

Skrevet

Det er svært sjelden man ser "tynne" barn nå lenger, akkurat som det var uvanlig å se tjukke barn på 60-70-tallet, så kanskje det er uvant for moren din; synet av et tynt barn?

Hvis gutten din bare er tynn, men ellers frisk og sunn, er det vel ikke noe å bekymre seg for.

Du får jobbe med å overhøre moren din.

Skrevet

Takk for svar folkens :) ja gutten er aktiv og leker og prater, har ogso rolige stunder der han spiller spill og ser tv :) skal på kurs/veiledning selv snart men vil ikke ha med den gneldre bitcha der... synst hun legger seg oppi alt og ingenting hu der... går nesten ikke og føre en vanlig samtale me ho uten at de er noe negativt ho kommer med.. tror egentlig ho har psykiske problemer som ho ikke inser selv... men de er ikke hjelpi og si noe om de for ho feiler de ingenting!!

Skrevet

Be moren din passe sine egne saker.

Min bror som også har diagnosen ADHD ble mye bedre etter at han sluttet å spise gluten. Da slapp de medisiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...