Magia Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Jeg bruker lasagne fra toro, men tilsetter andre ting enn det som står på pakken. Får mye skryt for den lasagnen! Hender jeg lager tomatsuppe fra pose, syns hjemmelaget blir så syrlig. Er sikkert mer også.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 jaja, i dag foreksempel, blir det spaghetti (fra sopps), dolmiosaus og svenske kjøttboller.
Skoobidoo Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Tikka Masala Toro (tror jeg den heter) Nam
blå2010+rosa2013 Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 om jeg ikke orker å lage hjemmelaget lasagne så bruker jeg dolmio sin som er kjempegod
Soon to be mum Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Har gått fra å bruke mye halvfabrikata til å stort sett ikke bruke noe i det hele tatt. Ikke fordi jeg er så opptatt av helse, men fordi jeg er veldig glad i å lage mat. =) Så nå for tiden er det stort sett bare fond (eller i verste fall buljongterninger) og maizenajevner som brukes som er "ferdigprodukter" hos oss. =) Og enkelte typer pålegg da. Gidder ikke å lage leverpostei og slikt selv enda altså. Det holder med middag og brød og sånn.
gale damen Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Nei. Det er såpass lett å lage mat at jeg ikke ser behovet :-)
Pengetreet Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Buljong ( hvis det regnes som halvfabrikata?) Knuste tomater med basilikum og oregano - brukes til hjemmmelaget tomatsaus i pizza, pastaretter, lasagne osv eller til tomatsuppe. Toropose kan ikke måle seg med hjemmelaget Ellers lages det meste fra bunnen. (Unntatt pølser og andre ferdige kjøtt retter + pålegg).
☆☆☆ Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Bruker pizzasaus fra peppes, tacosaus og -krydder fra old el paso, tacolefser fra santa maria, hvitløksbaguetter fra hatting, bearnaisesaus fra toro, nestle babygrøt (gidder ikke lage selv så lenge jeg ikke gir mer enn av 2ss vann), maggi buljong og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farta..
soleia Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Det hender me smell på ei torogryte eller Grandiosa ein sjelden gang når eg ikkje har ork/tid, men lagar stort sett det meste frå botn. Har brukt toro sin saus til ovnsgratinert laks ein del, av og til findus seibiff, kjøpte fiskebollar (Bjellands eller Vesterålen, etter å ha smakt blaute billigbollar) og fiskekaker sidan ungane likar dette godt (sjekkar fiskeprosenten og vel den med mest fisk, gjerne Manger) Eg er desverre heller ikkje så god til å bake brød, og kjøper ein del av Grovt og Godt serien på Rema 1000. Desse er litt dyre, men gode.
Cat.68 Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 (endret) Visst bruker jeg halvfabrikata en del. ikke alt jeg hverken har lyst å lage fra bunn, eller har kapasitet til å lage selv heller. Jeg hverken maler min egen kjøttdeig, eller stopper pølser. Ikke lager jeg pasta`.n, ketchup eller sennep selv heller. Ikke hånd melker jeg kua, og lager ikke ost eller yoghurt på egen hånd heller. Bearneisausen er my bedre den jeg får på pose en den jeg klarer å få til selv, og Bretagne kyllingsaus synes jeg er nydelig så gidder ikke finne ut av hvordan den lages. Jeg kjøper krydder på burk, (Bortsett fra urter, dem vil jeg ha friske). Det er så mange som sier dem lager alt fra bunn av, men glemmer at det jeg ramset opp over her også er å regne som halvfabrikat. Ellers lager jeg det meste fra bunn av, men bruker en del ferdige råvarer. Endret 13. august 2012 av Cat.68
Mamma_til_2 Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 (endret) Hva mener du med ferdigvare? er mye som brukes i matlaging som man ikke kan lage hjemme på ett vanlig kjøkken. Altså er det hel eller halvfabrikat, tenker du pålegg, pasta, pølser ol eller bare toro ol? Endret 13. august 2012 av mamma_til_2
3 er nok! Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 Dag har jeg brukt det for første gang på mange år, herregud så enkelt! Men fikk klager på maten, familien merket med en gang at det ikke var hjemmelaget til tross for at jeg miksa det til min egen vri. Brukte dolmio pastasaus.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 13. august 2012 #14 Skrevet 13. august 2012 Jeg hater å lage mat og lager det bare fordi jeg må. Og da vil jeg helst at det skal gå så fort som mulig og være så lettvint som mulig, så ja jeg bruker en del ferdigprobukter og halvfabrikata...... Hadde jeg likt å lage mat hadde jeg nok laget mer fra bunnen av.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #15 Skrevet 13. august 2012 Bruker masse ferdigmat. Som regel er brødet fra butikken, pastaen er bestandig ferdig og 80% av alt pålegget er ferdiglaget. Ellers bruker jeg noen ferdige krydderblandinger, buljongterninger, kjøttboller og noen ganger fiskepinner. Sauser, gryteretter, pizza ol lager jeg som regel omtrent fra bunnen, men noen ganger bruker vi ferdigmat til det også. Vi har alltid et lite lager av tørrmat fra Toro og noen ferdige sauser på glass stående. Til deserter bruker jeg stort sett pulver når jeg lager vaniljesaus og puddinger. Favoritten er vaniljesaus fra pose (den som skal kokes, IKKE den som bare skal røres ut i melk). Min egen vaniljesaus blir ikke så god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå