Gå til innhold

Vil dere annbefale kobberispiral eller hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker. Hører at man kan få lukt av noen, blødninger, gå mye opp i vekt osv. Hva er deres erfering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig reagerer jeg dårlig på alle kunstig tilførte hormoner, så her er det å bruke kobberspiral en ren befrielse. Jeg blør ikke mer enn uten prevensjon, men har alltid blødd ganske lenge da. Det er visst veldig individuelt om man får økt blødning, eller ikke. Jeg har ingenting negativt å komme med.

Skrevet

Jeg har bare erfaring med kobberspiral og kommer til å sette inn igjen etter jeg har født - er superfornøyd med det.

Ingen hormonell påvirkning, dvs. du har eggløsning som normalt (men både konstruksjonen på spiralen og selve kobberet, gjør det til en meget sikkert prevensjonsmiddel.). Videre kan den være i i ca fem år. Ikke vondt å sette inn eller ut. Når man tar den ut, er man straks klar for å bli gravid igjen.

Eneste negative er at du kan få noe kraftigere blødninger (og dermed også menstrasjonskramper) enn det du vanligvis har. Dette var ikke noe voldsomme greier - overlevde den verste dagen med å ta én Paracet.

Skrevet

Takk for svar. Tror nok det blir kobber.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jeg vil egentlig ikke anbefale noen av dem ;)

Etter barn nr. 1 prøvde jeg kobberspiral, og den fungerte kjempefint de 4 mnd jeg hadde den i før jeg ble gravid....

Etter barn nr. 2 turte jeg ikke sjanse på flere overraskelser, og prøvde hormonspiral. Da blødde jeg omtrent konstant i et år før jeg tok den ut igjen.

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral og blødde sinnsykt mye under hver menstruasjon. Kunne sitte på jobb og kjenne at det plutselig kom masse ut og selvfølgelig klarte ikke binde å ta opp alt, så jeg måtte ha skiftetøy med. Byttet til Hormonspiral, blødde små mengder (kunne gå med truseinlegg) nesten hele de første 4-5 mnd, før det plutselig sa stopp og har omtrent aldri blødning mer. Så jeg stemmer for hormonspiral, skal aldri ha noe kobberspiral iallfall. Og har ingen lukt :)

Denne har jeg lyst å være anonym på ;)

Skrevet

Hormonspiral. Ingen vektøkning ( du får jo ingen vektøkning av hormonene men av økt sultfølelse, så det er bare å holde vanlig kosthold så drikke det noe problem) ingen lukt, ingen blødning, ingen smerter. Jeg kommer til å ha hormon i minst 10 år til, er 40 nå, da den også minsker plager under overgangsalder. Digger den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...