Gå til innhold

Valgets kvaler... ang jobb og jobbskifte... (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fast jobb som er relativt greit betalt, krever bachelor. Jeg jobber frivillig 75%, det vil si jeg har permisjon fra 25% av stillingen.

Jeg har i år bestått 60 nye studiepoeng og er kvalifisert til en helt annen jobb, som jeg vet jeg vil stortrives med, men dessverre er det ikke mange stillinger ledig der pr i dag. Men jeg skal ta meg en runde og er jeg riktig heldig kan jeg nok få meg et vikariat, som etterhvert kan øke sjansene mine i det "nye" yrket mitt. Kommer jeg inn her er sjansen stor for at det blir en 100% stilling og lønna er betydelig bedre enn den jeg har i dag.

Greia er at vi har det litt trangt økonomisk. Vi greier oss, men det går sånn akkurat fra måned til måned. Det er ganske stor forskjell lønnsmessig fra 75-100% stilling.

Så da vurderer jeg å gå opp i stilling i en jobb jeg vantrives i, for å få økt inntekt. Eller skal jeg være aktivt på jobbsøkerfronten, satse på i første omgang ledige vikaroppdrag, i tillegg til min gamle jobb. Slik får jeg (har forsåvidt) en fot innom der jeg ønsker meg. Jeg vet at jeg har vært ønsket som vikar der under studiet, og fikk også noen timer.

øker jeg i nåværende jobb blir jeg mindre fleksibel i forhold til ny jobb. Går det for lang tid eller jeg sier for mye nei til evt vikaroppdrag, blir jeg mindre attraktiv...

Når jeg så leser over det jeg har skrevet, tror jeg jeg må styre hardt mot ny jobb... Hva tror du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

styre mot ny jobb, uten tvil

Skrevet

Takk :) svaret lå vel i hovedinnlegget mitt :) men uansett godt med litt støtte...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Noen ganger hjelper det bare å skrive ned tankene sine, så ser man selv hva som er det riktige for en :) . Lykke til med jobbsøkingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...