Gå til innhold

Mangler jeg noe mon tro?

Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit overskrift kanskje, men kom ikke på noe bedre ;)

Saken er at jeg lurer på om jeg kan ha mangel på noe i kroppen. Har så vanvittig dilla på ting med kjøtt og salat for tiden. Så ille at jeg tenker på det hele dagen nesten... biff, kjøttboller, chiligryte, koteletter, gresk salat, brokkolisalat, tomater, fetaost, rødløk...mmmm.... Nå skal jeg ha mensen om et par dager og normalt bor jeg i godteposen på denne tiden av måneden, men nå har jeg faktisk ikke lyst på snop eller sjokolade i det hele tatt. Det ligger en åpen sjokolade i skapet, min favorittsjokolade, men jeg har rett og slett ikke lyst på. Derimot dagdrømmer jeg om kjøttboller med chilli og gresk salat til... Hjelp..? Blir jo helt bekymret, her jo, hehe... (og nei jeg er IKKE gravid, helt sikker!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du er helt sikker, for det var nettopp det jeg tenkte på. ;) Ta en blodprøve om det ikke går over når mensen kommer. Det er fullt mulig du mangler noe. Kroppen har det med å si fra. :)

Skrevet
Bra du er helt sikker, for det var nettopp det jeg tenkte på. ;) Ta en blodprøve om det ikke går over når mensen kommer. Det er fullt mulig du mangler noe. Kroppen har det med å si fra. :)

Ja, det var det jeg tenkte også. Tidligere har jeg f.eks fått dilla på leverpostei med rødbeter og da har jeg hatt jernmangel. Men kom ikke på noe som var innlysende med kjøtt og salat...

Skrevet

Jeg har i det siste rundt mensen hatt fullstendig dilla på kjøtt, helst biff, må være rødt kjøtt!!... og masse salat og masse brokkoli!!! Rett før og under mensen. Jeg regner med at jeg er lav på jern, og skal teste meg. Har ikke vært lav på jern tidligere, men vet at jeg er lav på kobber, og det kan etter en stund gi jernmangel.

Det er nok noe du mangler, du kan be om en utvidet blodprøve hos legen så finner du det ut :)

Skrevet

Jeg har i det siste rundt mensen hatt fullstendig dilla på kjøtt, helst biff, må være rødt kjøtt!!... og masse salat og masse brokkoli!!! Rett før og under mensen. Jeg regner med at jeg er lav på jern, og skal teste meg. Har ikke vært lav på jern tidligere, men vet at jeg er lav på kobber, og det kan etter en stund gi jernmangel.

Det er nok noe du mangler, du kan be om en utvidet blodprøve hos legen så finner du det ut :)

Takk for svar :) Tror jeg skal be om en blodprøve ja, er så mye trøtt også. Vet jeg har ok med jern, så det må være noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...