Soveposen Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Kom skikkelig i bakehumør etter oreo-tråden. Noen som har lyst til å dele sin favoritt/beste kakeoppskrift?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Det må være en jeg fikk nylig. Sjokoladeostekake. Den er bare helt fantastisk! Men veldig mektig da. Jeg skipper gjerne irish cream da jeg ikke er så glad i den smaken. Sjokoladeostekake med irish cream BUNN: 175 g sjokoladekjeks (chocolate chips cookies) 55 g smør SJOKOLADEFYLL: 225 g kokesjokolade 225 g melkesjokolade 55 g sukker 350 g kremost naturell 4,25 dl kremfløte 5 ss irish cream (f.eks. Baileys) TOPPING: kakao til dryss friske bær og frukter Fremgangsmåte: Form: 20 cm i diameter Kle bunnen av formen med bakepapir. Knus cookies i en pose/ kjøkkenmaskin. Smelt smøret og rør i de knuste kjeksene. Trykk ut kjeksblandingen i bunnen av formen og sett i kjøleskapet i ca. 1 time. Smelt kokesjokolade og melkesjokolade i vannbad eller mikrobølgeovn og la den kjøle seg litt ned. Rør sammen sukker og kremost til en smidig masse. Pisk fløten til en myk krem og vend inn ostekremen. Vend så kremen i sjokoladen og rør til slutt inn kremlikøren. Fyll sjokolademassen over den kalde kjeksbunnen og lag en jevn og slett overflate. La kaken stå i kjøleskapet i minimum 3 timer, eller til den er helt fast. Ta kaken ut av formen, dryss med kakao, og pynt med frukt og bær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå