Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Er det virkelig bare jeg som er i dårlig form mesteparten av graviditeten?? Alle jeg møter som er gravide er i topp form, jobber fulltid og ser litt rart på meg når jeg sier at jeg er sykmeldt og kaster opp etter 12.uke..... Ei eldre dame sa til meg at hun kjørte til jobb da hun var gravid, kastet opp i bilen, og gikk deretter på jobb. Alle er litt kvalme sa hun.. Så her ligger jeg, 100% sykmeldt, kaster opp og går ned i vekt, helt utslitt og føler meg som en skikkelig pingle... Er det virkelig bare jeg som er dårlig i graviditeten? Eller er jeg bare for sensitiv, og må ta meg sammen og komme meg på jobb??
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Jeg er dårlig men ikke sykmeldt. Ikke foreløpig. Men i helgene sover jeg mest mulig og er like dårlig, kvalm og uopplagt etterpå. Så nei, det er ikke bare du. At andre har lettere svangerskap og mener du syter må du bare drite i. Alle har forskjellige svangerskap, fra innleggelse på grunn av fare for å miste og hyperemesis, til frisk og rask helt frem til fødsel.
Lykkelig mamma 85 Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Sånn har jeg også det! Jeg hadde det man kan kalle hyperemesis gravidarum. Jeg spydde og spydde. Ble innlagt,gikk ned 10-12 kg i alle mine 3 svangerskap. Jeg var 100% sykemeldt i alle mine svangerskap. Spyinga mi starta i uke 7 og varer til jeg runder uke 30. Jeg hadde aldri iverden klart å jobbe. Jeg måtte bare ligge,gjorde jeg noe ble det bare verre. Så du er ikke alene,det er noe herk der å da! Men det er verdt det når du får barnet i armene dine. Nå har jeg gått igjennom det 3 ganger,jeg klarer det ikke en gang til. Lykke til
Dini Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Vi har alle forskjellig smerteterskel, så regner med vi alle har forskjellig sykdomsterskel også. Akkurat nå er jeg helt utslått av en liten forkjølelse, mens forrige gang jeg var forkjøla var jeg fint oppegående og gikk på jobb og hele pakka. Om samme dama sier hun fødte uten smertestillende, hjemme på badet og klippet navlestrengen med neglsaksa betyr ikke det at det er det alle burde gjøre. Jeg hadde bekkenløsning helt fra begynnelsen i svangerskapet, og var sykmeldt fra uke 9. Andre holder ut med det gjennom svangerskapet. Jeg vil si det kommer an på personen. Jeg hadde ikke mulighet for å jobbe og det var ikke tilretteleggingsmulighet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå