Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Mini 3 mndr sovner ved puppen om natten. Ofte om dagen også, men da sovner han innimellom i vogn eller i bil (og da alltid skrikende..). Han er helt uten rutiner, bortsett fra at han sjelden sover mer enn 30-40 min på dagen. Han sovner for natten et sted mellom 21.00-22.00, men umulig å si når. Siden han er våken alt mellom 1time og 2,5 time mellom sovingene. han kan være utsultet 20 min etter amming, eller han klarer seg to timer uten.. Han tar ikke flaske eller smokk. Tror dere det blir veldig vanskelig å venne han til å sovne alene for kvelden selv om jeg venter med å venne han av? han kan jo sovne på andre måter. Men siden han som regel skriker i ti min da, orker jeg ikke ta det på kvelden ennå... Jeg husker at jeg ammet eldste i søvn en stund, men husker ikke hvordan jeg sluttet med det. Hvordan skal jeg få til leggerutiner når je ikke aner når han er nattetrøtt? Har noen ganger måttet vekke han fordi jeg har forsøkt vente med kveldsstellet for å få en rutine før senga. Da er han lys våken etter stell (bare pysj, bleie og valkevask). Andre ganger er han i pysj 2,5 time før han sovner for natten. Blir helt oppgitt over hele babygreia..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du spør om.... Utrolig rotete innlegg!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du spør om.... Utrolig rotete innlegg! Burde kanskje lest gjennom, ja.. Orker ikke forklare, så da får det være. Men valkevask, det er å vaske gulp og melkerester i halsgropen på babyen, så den ikke blir sår
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Men, kjære deg, kjør stell midt på dagen istedet da vel. Det er jo ingenting som sier at du Må ta "valkevask" på kvelden, og spesielt ikke dersom han har sovnet. Hvis snuppa mi sovner før jeg har pysjet henne, og hun ikke ser ut til å våkne igjen slik jeg trodde.. ja, da lar jeg henne sove selv om hun ikke er pysjet og "valkevasket".. Det høres ut som du gjør det veldig vanskelig for deg selv. Hvis jeg var deg ville jeg ammet i søvn en god stund til før jeg anså det som et problem.
Netti*** Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Jeg har også lært babyen å sove ved puppen. De sover lett og våkner med en gang du tar bort puppen. Utrolig slitsomt. Men de sover bedre jo eldre de er. Syns sjøl det var vanvittig slitsomt. Mannen har et stort ønske om bedre leggerutine denne gangen, men er usikker da jeg syns det er så kos og har på en måte klart å presse meg til denne slitsomme rutinen til de er over året. Det positive er at man får sovet lengre om morgenen. Da man bare dytter puppen i munn så er det stilt igjen. Mine har også drevet med selvforsyning om natten så jeg har sovet delvis godt, bedre enn om jeg hadde måtte stått opp å varme flaske ;-)
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 Mitt barn sovnet mens han ble ammet de første 6 mnd , etter det så fikk pappa spve med han mens jeg sov på gjesterommet . Han måtte få han til å sve igjen når han våknet om natta samme hvor lenge det tok . Vi gjorde det sånn i ca 2 uker også var det null problem etter det
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Siden den lille bare er 3mnd er ikke dette med rutiner så viktig enda, tror jeg. Med min lille gikk alt til seg selv, og ved ca 7-8mnds alder hadde vi gode rutiner, uten at vi egentlig hadde gjort så mye for å få de til. Så jeg tenker at du trenger ikke å stresse med det.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Min gutt var stor (over året) før han lærte seg å sovne alene. Jeg brukte å amme på sengekanten på kvelden, så la jeg han bare over i senga når han hadde sovnet. Var ikke noe stress det, og det er på mange måter det samme som om jeg leser en bok eller forteller en historie for han - jeg brukte akkurat like lang tid, og det var tilogmed mindre "slitsomt". Ikke forvent så mye av babyen din, han er jo enda så veldig liten, og skjønner neppe noe av kveldsvask, pysj og rutiner. Slapp av, nyt tiden så godt det lar seg gjøre, og alt det andre kommer av seg selv
2 hjertegull :) Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Ikke forvent så mye av babyen din, han er jo enda så veldig liten, og skjønner neppe noe av kveldsvask, pysj og rutiner. Slapp av, nyt tiden så godt det lar seg gjøre, og alt det andre kommer av seg selv Signerer dette utsagnet! Ikke forvent på mye Min jente er 2,5 mnd, og jeg prøver også å finne ut når tid hun egentlig tar kveld. Men hun sover ennå så mye og uregelmessig på dagtid, at det er ikke så lett. Det vil gå seg til av seg selv. Når de blir litt eldre får de mer faste dupper på dagtid, og da blir det lettere med kveldslegging også Jeg skjønte godt hva du mente med valkevask Men du Må ikke nødvendigvis ta det på kvelden. Jeg vasker godt om morgenen når vi står opp, og en gang i løpet av dagen. Ellers tørker jeg bare gulp med kluten. Kos deg med den lille!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Tusen takk for svar dere Ja, det er nettopp det at jeg ikke vil stresse, for det gjorde jeg med første. Men så blir jeg stressa likevel! Eldre familiemedlemmer som kommenterer at det ikke er noen rutiner, at jeg må hjelpe han å få det. Så i går kveld fikk jeg helt hetta og tenkte det var jeg som hadde ødelagt alt sammen. Det er ikke så mye å hente fra pappaen denne gangen, så da blir jeg litt alene om det. Godt å høre at dere pupper i søvn så lenge. Lurer på om jeg gjorde det med storebror også.
Lille♥mitt Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 Hva i alle dager er valkevask??!!! Seriøst? Har du barn og så klarer du ikke tenke deg til hva valkevask betyr??
Gjest Tullmusa83 Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 Ta deg tia. Her var han 5 månder når han slutta å sovne på puppen. De første måndene er litt etter babyens rutiner den vet o ikke når det er morgen og kveld helt med det samme. Det kommer av seg selv utrolig nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå