Gå til innhold

Skjønner ikke dette med permisjon, ferie og feriepenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut i permisjon i midten av oktober. Og skal ha den lengste permisjonen med 80%lønn.

Jeg har hatt vikariat i 3år nå, og fikk fast jobb på fredag (samme bedrift hele veien), fikk da opp 50 000 i lønn. Tar nav utgangspunkt i nye lønnen min?

Hvordan blir det med ferie neste år? Er tilbake i september. Får jeg 5uker som vanlig, og med lønn?

Hvordan blir det med feriepenger året etter, får jeg det?

Det er arbeidsgiver som betaler ut permisjonspenger, om det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjonspengene blir det du har i lønn når du går ut i permisjon da ja. Når det gjelder ferie, så har du rett på 5 uker med lønn som vanlig til neste år, og så lenge arb.giver betaler lønn så får du feriepenger som normalt til neste år:-)

Skrevet

Så da vil egentlig permisjonen min være som "i jobb" mtp ferierettigheter og feriepenger?

Kan jeg da ta ut mine 5ferie uker etter endt permisjon og få lønn?

Skrevet

Neste år er det greit, men året etter blir det svært lite betalt ferie. Du opptjener bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene du har permisjon. Dvs at du tjener opp ferierettigheter bare noen få uker i begynnelsen av neste pr, og så når du begynner å jobbe igjen (avhengig av hvor lang permisjon mannen din skal ha).

Sjekk www.nav.no

Skrevet
Neste år er det greit, men året etter blir det svært lite betalt ferie. Du opptjener bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene du har permisjon. Dvs at du tjener opp ferierettigheter bare noen få uker i begynnelsen av neste pr, og så når du begynner å jobbe igjen (avhengig av hvor lang permisjon mannen din skal ha). Sjekk www.nav.no
Dette stemmer når det er NAV som betaler ut pengene, men de aller fleste arbeidsgivere som forskuterer foreldrepengene betaler fulle feriepenger til sine annsatte.
Skrevet

Om arbeidsgiver betaler foreldrepengene gjennom hele permisjonen får du gjerne feriepenger for hele perioden selv om du egentlig ikke har krav på feriepenger for mer enn de første 15 ukene. Det må du sjekke med arbeidsgiveren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...