Gå til innhold

Ang. dette barnet som blir "kastet"ut av Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig synd, men riktig.

Mor har gjort noe kriminelt å burde vite at sånnt forsvinner ikke av rullebladet selv om man får barn.

Skal alle som får barn slippe sin straff som de er dømt til?

Syntes selvfølgelig at det er veldig synd for denne jenta som blir "straffet" av mors sine handlinger. Men det er sånn norsk lov er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du snakker om? Lettere å svare om du legger ved en link...

Skrevet

Beklager, men skriver fra tlf så får ikke til å kopiere linken da. men var på nyhetene og nyhets appen. vil også tro at det står i nettutgaven av vg.

HI

Skrevet

Er ALDRI riktig og kaste ut et barn,synes jeg

Skrevet

Helt enig i at det virker helt forferdelig. men når mor blir kastet ut og far ønsker ikke noe med barnet å gjøre. hva er mulighetene til det barnet da?

HI

Skrevet

Den norske faren er tydeligvis ikke interessert i å søke om å få omsorgen for barnet?

Skrevet

Der ble man med nick ;-) men står fortsatt for det jeg har skrevet

Skrevet

Nei han ønsker ingenting å gjøre med sitt barn, å da er det vel ikke så mange muligheter en at barnet må bli med moren?

Skrevet

Dersom mor ikke vil ta Maria med seg ut av landet kan hun jo vurdere å overlate omsorgen til barnevernet? Jeg synes det er leit at små barn blir brikker i et spill om oppholdstillatelse eller avslag. Skal det være slik at det å få et barn i Norge gir automatisk rett til opphold? Nå spør jeg ganske oppriktig, for dette vet jeg ingenting om og tenker at noen andre kanskje kan svare på det.

Skrevet
Dersom mor ikke vil ta Maria med seg ut av landet kan hun jo vurdere å overlate omsorgen til barnevernet?

Det er heller ikke rosenrødt, men rent juridisk sett er det nok Barnevernet som har ansvaret for en norsk borger uten omsorgspersoner. Hvorfor er det ingen som har tenkt på det?

Men hvis det er opp til mora, tviler jeg på at hun orker å forlate 2-åringen i Norge. Det spørs hvor mye hun frykter framtida i hjemlandet.

Skrevet

Jeg tenkte litt som deg visten. Men grunnen til at ho blir kastet ut er jo fordi ho forfalsket sin id når ho kom til landet, å jeg syntes ho bør få straffen sin som alle andre får for sine handlinger også. Bare ille synd at denne jenta blir straffet av sin mors handlinger.

Skrevet

Du høres veldig snill og god ut. Naiv? Det er ikke slik at mor og barn kastes i krig. Bare til et fattig land og de overlever der også.

Utlendingene kommer til å komme i hopetall hvis hun får opphold når hun bryter loven. Dette er en av de strengeste lovene for asylanter naturlig nok! Ærlighet ang. navnet.

Vi innfødte må også følge en hel del regler i vårt eget land. Hvis ikke havner vi i fengsel. Det gjør at jeg lever lovlydig - jeg ønsker ikke å havne i fengsel - hva med barna mine da?

Skrevet

Du høres veldig snill og god ut. Naiv? Det er ikke slik at mor og barn kastes i krig. Bare til et fattig land og de overlever der også.

Utlendingene kommer til å komme i hopetall hvis hun får opphold når hun bryter loven. Dette er en av de strengeste lovene for asylanter naturlig nok! Ærlighet ang. navnet.

Vi innfødte må også følge en hel del regler i vårt eget land. Hvis ikke havner vi i fengsel. Det gjør at jeg lever lovlydig - jeg ønsker ikke å havne i fengsel - hva med barna mine da?

Skrevet

Syntes at media legger det litt feil frem for å få sympati virker det som. for det er vel strengt talt ikke barnet som blir kastet ut, det er vel moren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...