MillaMed2 Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Først og fremst har jeg nettopp bytta lege fordi jeg ikke likte min forrige. Min nåværende er veldig kvass og jeg er redd for hvordan hun vil opptre når jeg nå har en laaang liste med ting jeg vil ta opp. Det er snakk om en kul i brystet jeg er bekymret for. To føflekker som gjør vondt og som jeg vil ha fjernet. Gynekologtime jeg vil ha for oppfølging av PCOS. Og at jeg vil starte opp med Cipralex igjen siden jeg har veldig tunge perioder og sliter til tider med å fungere i hverdagen. Alt dette i tillegg til et par småting til må jeg ta opp med henne neste uke. Gruer meg,for alle disse tingene er viktige for meg å få hjelp til og er redd at noe blir "mindre viktig" pga den lange lista. Legen min virker som sagt veldig kvass og er redd jeg blir sendt hjem uten å få hjelp til alt siden det er så mange problemer. Skulle veldig gjerne ha bytta lege igjen,til en roligere og mer forståelsesfull,men ingen ledige for øyeblikket.
MillaMed2 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2012 Må jeg ha dobbeltime? Skal dit på tirsdag,kanskje litt sent å be om det nå.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Du kan ikke forvente at legen har tid til å fjerne to føflekker i tillegg til det andre. Da bør du bestille ekstra time, eller dobbelttime om mulig.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Må jeg ha dobbeltime? Skal dit på tirsdag,kanskje litt sent å be om det nå. Du må vel selv skjønne at andres time vil bli veldig forsinket hvis du skal gjennom din agenda? Du får vel neppe dobbelttime nå rett før timen du skal ha, men da får du bestille en time ekstra, og velge ut det som ikke kan vente til neste time.
humlesurr Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 (endret) Damer da!!! HI, du tar med deg hele listen og trekker pusten. Det er vanskelig å skulle ta opp flere ting man bekymrer seg for. Føler seg så liten og sårbar på et vis, og prisgitt at den du, endelig, tør å ta det opp med ser og hører deg. Jeg regner med du egentlig har tenkt på dette en stund... Legen gir deg oppfølgingstime til de punktene som det eventuelt ikke er tid tid til å prate om/ behandle ferdig på tirsdag. Et lite tips: Gi legen listen, eventuelt send den på mail i forkant om det er mulig. Da får du virkelig tatt opp alt og ikke hopper over de "mindre viktig" punktene når det blir litt vanskelig. Lykke til!! Endret 12. august 2012 av humlesurr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå