Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Merket den fredags kvelden. Den er som en ert og sitter helt nederst på den ene brystet. En helt merkelig ting å oppdage, med ca en million tanker som flyr gjennom hodet på en og samme tid. Fortalte mannen min om den i går. Tenkte at han skulle berolige meg og si at det sikkert ikke er noe.... I stede ville han kjenne, og jo. Han kjente også kulen. Så den er der... Men hva gjør jeg nå? Jeg bør vel kontakte legen? For slikt bør vel sjekkes ut?! Selv om jeg sluttet å amme for bare en mnd siden...? Tenker kanskje det er en melkekjertel som kjennes litt annerledes ut?! Uff, dette er virkelig en helt ny verden for meg. Ganske skummelt... Jeg prøver å overbevise meg selv om at alt sikkert er som det skal, men vet at det ikke finnes noen garanti. Noen som har vært borti noe lignende? Hvor lang tid pleier det å ta før man får legetime til noe slik, prioriteres man? Hvor blir man evt henvist? Prøver å holde meg rolig og unngå katastrofetanker. For oftest er det jo ingen ting...
LuksusLiv Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Huff, vet hvor fælt det er, man vil ikke tro det verste, men klarer allikevel ikke la være. Jeg fikk legetime på dagen, var på mammografi under ei uke senere. Alt var heldigvis normalt. Ring legen i morgen! Masse lykke til, krysser fingre for at det ikke er noe å bry seg med.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Har vært igjennom akkurat det samme:) Ringte å bestilte time hos legen, fikk komme dagen etter. Han silte spørsmål om hvor jeg var i syklusen osv, før han kjente på brystet. Han sendte henvisning til mamografi. Der fikk jeg time 14 dager senere. Tok vanlig mamografi først, ikke spesielt godt, men litt ubehagelig. Så fikk jeg beskjed om å vente litt på gangen før jeg ble sendt på ultralyd. Alle var enige om at dette ikke var noe å bry seg med... Kulen forsvant etter et par uker, og har vært borte i et år, før jeg oppdaget den igjen på samme sted i forrige uke. Skal bestille meg ny time hos legen i morgen, for denne gangen føles det annerledes og brystvorta svir og brenner i tillegg. Likevel husker jeg godt at når jeg var hos legen sist og sa det var vondt, så sa han at det var bra. Vonde kuler er ok. Lykke til!
Fiemamma Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Jeg skal selv sjekke mitt bryst denne uken. Har vondt i det og det føles ruglete inni kjøttet der det gjør vondt. Er under brystet her og. Tipper det dreier seg om en tett melkekjertel eller noe ammerelatert hos deg. Vi har ca. 15-20 melkekjertler i brystene. Du får komme inn på øyeblikkelig-hjelp-time hos. Fastlegen din dersom du ringer frra de åpner i morgen tidlig. Kreft er aldri/sjeldent vondt. Er nok ingenting galt med deg eller meg, men jeg skal sjekke det ut likevel..
CaptainHindsight Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Dette går nok veldig, veldig bra Det kan være så mangt. Tanten min fikk totalt hetta av en klump i brystet, gråt i mange uker og nektet å dra til legen. Til slutt viste det seg at det var en liten cyste. Dra til legen og vær rolig. Slikt blir som oftest prioritert ja. Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 Takk for svar! Kontakter lege i morgen, så får vi håpe dette løser seg på best mulig måte veldig raskt. Noe annet er nemlig helt uaktuelt hi
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Jeg fant en litt større kul omkring 1 år etter ammeslutt. Fikk henvisning til mamografi, hvor de også tok ul. De kom frem til at det var en kjertel, og at jeg fortsatt hadde endel melk på den siden. Fikk oppfølgingstime seks mnd senere, og da så alt bra ut. Hvis du føler at det tar lang tid, så finnes det endel private steder man kan få mamografi veldig kjapt. Så kom deg til legen, slik at du slipper å gruble på det. Masse lykke til, jeg vet hvor kjip følelse du sitter med nå!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Takk for svar igjen Er "godt" å se at andre har vært borti det samme. Her er det ingen smerter av noe slag, kun en liten kul. Jeg håper legen min kan avfeie det med at det er en tett melkekjertel med det samme, men tviler i grunn litt... Lykke til til begge dere andre som skal på sjekk, fingrene krysses for dere hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Er den glatt eller ruglete. Hvor langt fra brystvorta sitter den?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Oppdaget en kul i brystet, og ble henvist fra fastlegen til brystdiagnostisk senter. Der tok de mammografi og røntgen og fant fort ut at det bare var silikonimplantatet som har begynt å få litt slitasje. Ikke noe farlig og ikke noe jeg må gjøre noe med mao Selv trodde jeg at det var en forsteinet melkekjertel, søstra mi som er lege trodde at det var en fettkul. Ta det med ro, du har alle odds MED deg når du er så ung Er kulen lett flyttbar, dvs kan du "flytte" den rundt i vevet med fingrene, eller sitter den dønn fast?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #12 Skrevet 12. august 2012 Jeg tok forøvrig ULTRALYD og ikke RøNTGEN Major skriveleif -AB 22:09
Gjest Morn du Skrevet 12. august 2012 #13 Skrevet 12. august 2012 Veldig bra at du bestiller time i morgen Har vært der du er, selvfølgelig pyton, men det beste er å bite i det sure eplet og sette i gang. Jeg hadde en liten kul, legen (som jeg fikk time hos dagen etter at jeg ringte) sendte meg til mammografi. Der fikk jeg time 2 dager etterpå (avbestilling). Røntgen og ultralyd, tok ut kulen- en væskefylt cyste. ønsker deg masse lykke til- dette klarer du
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Kulen sitter en drøy cm over der brystet slutter (på undersiden), inni brystet da, ikke ut mot huden. Akkurat hvor mange cm det er fra brystvorten aner jeg ikke, men noen blir det... Kulen kjennes glatt, litt avlang kanskje, og er litt større enn en ert. Den sitter ikke helt bommers fast, jeg kan lee litt på den, men ikke flytte den rundt (om du som lurte forstår)... Litt dårlig på å forklare her. Tenker egentlig at det er borte, men finner den (dessverre) igjen når jeg skal kjenne på den og blir en smule satt ut. hi
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #15 Skrevet 13. august 2012 Tenkte bare at jeg måtte takke for støtten igår og fortelle at jeg har fått legetime allerede i morgen tidlig! Gruer meg, men er samtidig veldig greit å bli ferdig med det hele, og få svar på om det faktisk er noe. Greit å ha damene på dib å spørre til råds om ting man ikke vil dele med menneskene rundt seg hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå