Gå til innhold

Flere som ikke synes oreokake er allverden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget fra bunnen... dvs, med sjokolademousse i pulverformat... og har hørt at den skal være så fantastisk. De andre som spiste kaken akket og ojet seg og syntes den var himmelsk. Og, joda, den var fin-fin den, men det er maaaange kaker jeg synes er myyye bedre.. Jeg likte liksom ikke den ferdig-mossuen jeg. Har pleid å lage det fra bunnen også, men det er jo så mye jobb da, så jeg gadd ikke det med den kaken. Har hørt fra andre at ferdig moussen er så god at det ikke er noe vits i å lage det selv.

Noen som har prøvd å lage oreokake med mousse fra bunnen også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Jeg har laget fra bunnen... dvs, med sjokolademousse i pulverformat... og har hørt at den skal være så fantastisk. De andre som spiste kaken akket og ojet seg og syntes den var himmelsk. Og, joda, den var fin-fin den, men det er maaaange kaker jeg synes er myyye bedre.. Jeg likte liksom ikke den ferdig-mossuen jeg. Har pleid å lage det fra bunnen også, men det er jo så mye jobb da, så jeg gadd ikke det med den kaken. Har hørt fra andre at ferdig moussen er så god at det ikke er noe vits i å lage det selv. Noen som har prøvd å lage oreokake med mousse fra bunnen også?

Jepp, har laget mange mange mange ganger.. Elsket den kaken før, men smaken forandrer seg med åra- nåå er den grei, men ikke blant mine favoritter for å si det sånn.

Skrevet

Jeg er ikke fan av oreokake, men så er jeg ikke noe kakemenneske da.. Og liker heller ikke sjokolade, hehe :-)

Skrevet

Liker ost- og bærkake med oreobunn bedre..

Skrevet

Syns heller ikke den er så god. Helt grei, men mange kaker jeg liker mye bedre. Veldig glad i sjokolademousse, men blir bare rart i kake.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg er ikke spesielt fan av Oreo kake. Har vel laget det en 2-3 ganger med mousse fra bunnen av det tar like lang tid syntes jeg (men jeg lager mye sjokolade mousee i alle varianter)

Men syntes fremdeles ikke den er så himla fantastisk, god for all del, men det er det mye annet som også er.

Kjeksene derimot de er gode de =)

Skrevet

Har ikke helt skjønt hypen, nei...

Skrevet

liker ikke kjeksen så har ikke smakt kaka heller....

Skrevet

Liker kaker, men oreokake kan jeg fint avstå fra.

Har laget den fra bunnene, og smakt den på ulike restauranter, men synest den smaker like fælt uansett..

Skrevet

Næææh, ikke særlig begeistret jeg heller.

Skrevet

Jeg har ikke smakt en hjemmelaget oreokake tror jeg, men den man får på Deli Deluca er ikke noe god ihvertfall. Skjønner ikke helt greia. Kjeksen er god nok, men ikke så spes som folk skal ha det til :-)

Skrevet

Jeg dropper alltid melisen i ostekremen, da blir kaken mye bedre, ikke så søt som den ellers er.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns den er for søt, men var bedre med vaniljeis til. Men blir nok ikke favoritten her i huset, tror jeg.

Skrevet

Glad i kaker, men liker ikke oreokake nei :/

Skrevet

Jeg liker den når jeg lager den selv, men så smakte jeg en kollega sin, den var ikke noe særlig :P Tror det var "feil" type sjokolademousse og smør som var brukt. Men det er ikke den beste kaka i verden akkurat... Er mest lettvint å lage for en kjøkkenkatastrofe som meg..

Skrevet

ER så mange ulike oppskrifter at jeg ikke kan si hverken ja eller nei.

Den man får på Egon er perverst god, mens jeg synes hjemmelaget ofte blir litt kjip.

Faktisk er den ikke så verst den ferdigpakken fra Møllerens.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Nei, det liker jeg ikke. Men så liker jeg heller verken bløtkake eller masse andre kaker. Er vel kun 3-4 typer kaker jeg klarer å få i meg.

Skrevet

Nei, den er ikke så veldig god. Den blir altfor mektig for meg, etter et halvt stykke så er man jo kvalm! Men eldste her i huset eeelsker den :)

Skrevet

Samme her! Syns den er altfor søt og mektig (og jeg er glad i søtsaker altså) mine venninner elsker den og lager den til alle anledninger, jeg skjønner bare ikke greia jeg.. ;)

Skrevet

Jeg lagde oreoiskake som jeg fant oppskrift på på det søte liv. Syntes den var mye bedre enn den andre med oste og moussekrem. Iskaken var ikke så mektig, og veldig god med bær til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...