Gå til innhold

Tror dere på karma?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. For meg er dette ren psykologi. Dersom du har en negativ innstilling til folk, eller gjør fæle ting, så er det noe med at det vil straffe seg i lengden, fordi folk vil lære å kjenne mønsteret ditt, og ubevisst eller bevisst gi igjen med samme mynt. Man kan kalle det energier eller man kan kalle det psykologi..

Hvis det ga noen mening?:-)

Skrevet

Jeg tror vel ikke helt på det. Det er nok noe menneskeskapt, der man kun ser enkeltepisoder.

Alle har jo heldige og uheldige ting som skjer i livet, og det er lett å dra konklusjoner om karma "bestemmer" eller ikke, utifra hvert enkelt menneske.

Skrevet

Jeg har lyst til å tro på det iallefall...

Skrevet

Ja, jeg tror på karma :)

Skrevet

Jeg tror ikke at de som opplever død eller alvorlig sykdom har fortjent det. Jeg tror ikke at vår oppførsel i dette livet har noe å si for våre (evnt) kommende liv.

Derimot tror jeg absolutt at det er bra å tenke positivt og være takknemlig for det man har. Jeg kan strekke meg til å tro på at universets kretser "gir deg det du ber om". Er du takknemlig og positiv, får du det bra. Er du negativ og utakknemlig, så får du det kjipt. Men det er ikke nødvendigvis i form av mye rikdom eller fine ting. Det handler vel egentlig i bunn og grunn bare om at de positive klarer å glede seg over små saker og dermed opplever større glede i livet... Vanskelig å forklare noe så abstrakt merker jeg.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg tror på det ja, så absolutt! Er du en drittsekk mot andre, så får du dritt tilbake. Om ikke idag, så imorgen.

Skrevet

i en light versjon vil jeg si. I den forstand at den som er bedriten har en lei tendens til selv å få dritt i ansiktet til slutt. Jeg tror både på karma light og på tilfeldigheter i en salig blanding. Som en nevnte her, hvis du f.eks mister en nær og kjær i en ulykke eller blir alvorlig syk, så tror jeg ikke det handler om at du har gjort noe galt tidligere (eller i et tidligere liv for den saks skyld).. men om tilfeldigheter. Dersom du mister alle vennene mine, kan en derimot begynne å tenke om det var tilbakebetaling...

Skrevet

Jeg trodde ikke på det, inntil nylig, da fikk jeg sett at det eksisterte.

Har noen som jeg kjenner , som i sikkert 30 år, har behandlet alle rundt seg som dritt.

Endelig har karmaen nådd de, så det smalt:-)

Skrevet

Nei.

Jeg tror ikke små barn blir misbrukt, slått og sulter ihjel på grunn av "karma", nei. Isåfall er det rene galskapen!

Skrevet

Niks.

Tror det var Mae West som sa det så treffende:

Snille piker kommer til himmelen

Mens slemme jenter kommer så langt de bare vil...

Skrevet

Tror på karma - i dette livet vel og merke. Men da kalles det kanskje ikke karma?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...