Gå til innhold

Dere som har hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig lyst på hund og har tenkt på dette 1 år. Vi begge har hatt hund før og vi er mye hundevakt.

Vi vet at i hverdagen er det ikke noe problem med hund men det eneste som får meg til å nøle litt er å avstå fra eventuelle reiser.

Det er mange som sier de kommer være hundevakt men jeg vet hvordan det fort blir og kan ikke regne med det 100%. Føler dere at det er verdt det og kanskje avstå fra sydenturer og slikt?

Vi har hytte som vi tilbringer større delere av sommeren på og vi drar ikke til utlandet hvert år men alikavel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å skaffe hundevakt syns jeg. Alikevel har vi klart å dra på de turene vi vill.

Hundene våre har bodd på flere hotell, blandt annet Raddisson Blu i Oslo.

Eneste tipset jeg har er å tenke nøye gjennom rase. Lettere å få pass til en liten, enn en New Foundlander foreksempel. Selv om det også er en hærlig rase...

Skrevet

Bra at dere tenker godt i gjennom saken, i alle fall :) Vi har to hunder, og det er største grunnen til at feks. jeg har måttet dra alene utenlands for å gjennomgå behandling. Man vet jo aldri hvordan hunden reagerer på ulike ting, som feks mange ulike personer involvert. Vi har omplasseringshunder, og derfor er det kanskje ekstra krevende. Men om dere velger en valp av en rase som ikke er altfor krevende, og mange har sagt de kan være hundevakt, så er det kanskje ikke så dumt? Hvilken rase tenker derè på? Hvordan blir det på dagene, blir den mye alene? Det er jo egentlig verre enn om dere drar på ferie en sjelden gang.

Skrevet

Vi har vurdert en engelsk staff (staffordshire bullterrier).

Vi kjenner mange sånne og ser at en sånn ville passet godt inn i familien vår.

Den ville ikke blitt alene hjemme mer enn 4 timer i snitt i hverdagen så vi har perfekt hverdag til det. Og vi bor i hus med hage, og barna våre begynner å blir større. Så jeg føler at alt er tilrettelagt.

Hva har dere for opplevelser av hundehotell for eks?

Skrevet

Flott rase :-) det har vi også :-)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi er såpass heldige at vi har et vennepar som alltid passer hunden vår når vi reiser bort. Hun har det fantastisk der!

Har kun hatt henne på kennel en gang på syv år, og det var ikke noe morsomt.

Men må innrømme at jeg innimellom gleder meg til den dagen vi slipper å tenke på slikt. Synes faktisk det er mer vanskelig hvis vi f.eks skal i bryllup eller andre ting som ofte tar mange timer. Så det er greit å ta med slikt i vurderingen deres også.

Skrevet

Vi har hund. Er ikke sydenmennesker, så det blir ikke ett problem. Har to par som passer hunden, alt etter hvem det passer for, og skulle det være krise, så finnes det seriøse og gode hundepensjonat rundt omkring og jeg hadde ikke stusset over å sendt hunden på en av disse.

Det blir selvfølgelig mye dyrere enn å ha den hos venner som gladelig passer den gratis.

Og så er det jo fler og fler hotell som tillater hund på rommet, noe jeg også har benyttet meg av. Men har da tatt reiseburet inn på hotellrommet og latt hunden ligge i det, når jeg ikke har vært på rommet.

Skrevet

Godt at dere tenker over dette nå, for det kan (kan, ikke nødvendigvis) bli et problem.

For eksempel kan dere ende opp med en nervøs hund som ikke vil trives i kennel/hundehotell, og som ingen tilbyr seg å passe. Men dere kan jo også ende opp med en hund som er supersosial og trives både i kennel og rundt hos venner og familie! Jeg har hatt begge, og det er STOR forsjell i problemer/logistikk rundt dette.

Mitt poeng er bare; tenk dere nøye om, og diskuter gjerne med familie om de kan tenke seg å hjelpe dere ved evnt utenlandsreiser.

Høres ellers ut som dere er reflekterte mennesker med gode forutsetninger for vellykket hundehold. Tenk nøye på rase ift familiens aktivitetsnivå er mitt beste råd.

Lykke til :)

Skrevet

Ja, rase er viktig. Det man må ha hovedfokus på med en liten staffe er sosialisering - dette er vi veldig innstillt på.

Vi har mange venner som per idag sier de vil stille som hundevakt, men jeg vet at ting plutselig kan forandres og tør ikke å være for sikker på det.

Vi drar til syden en gang i året til vanlig, men så kommer det plutselig bryllup og den slags, som noen nevner.

Vi har tenkt at det blir til neste år isåfall, så vi har fortsatt litt tid;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...