Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del laksestykker som jeg tenkte jeg skulle ha til middag.

Noen som har noen gode oppskrifter som de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt i folie med olje, salt pepper og sitron, litt gulrot og purre eller vårløk. I ovnen på 200 grader i ca 10-15 minutter eller til de er ferdig (lys rosa og faller fint fra hverandre)

Server med nypoteter, salat og hvitløksdressing.

Dagens middag;)

Skrevet

Det varierer faktisk..

Man har jo den tradisjonelle foliestekte laksen med poteter og agurksalat.

Eller så har jeg en annen favoritt; Godt krydret laksefilet (havurtesalt og sitronpepper). Enten grillet i folie eller ovnsbakt. Serveres med stekte potetbåter (helst selvlagde, ikke sånne kjøpte) og en deilig salat. Mmm..

Skrevet

I folie som over, men med creme fraiche på toppen. Namnam!

Eller så kan du jo lage fiskegryte? Buljong, de grønnsakene du liker, og rømme/creme fraiche dumpes oppi i de siste minuttene.

Skrevet

I form i ovnen med sitronpeper og estragon. 200 grader i ca.30 min.

Skrevet

I form i ovnen med diverse krydder og en klatt meirismør. (jeg pleier å bruke chiliflakes, dill og pepper). Kan servers med ris og stekte grønnsaker + dressing eller poteter, you name it.

Laksewraps: Stekt i små biter med litt pepper, soyasaus og sitron. Serveres i tortilla-lefser/wraps med en frisk salat (jeg bruker bare isbergsalat, agurk og purre) og rømmedressing.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Panerer dem med masse pepper og mel, og steker i en god usunn dose smør i panna... Når filetene er ferdigstekt tar jeg dem til side, og tilsetter stekesmøret en boks rømme og saften av en halv sitron - det blir en himmelsk deilig saus til. Serveres med kokt potet og agurksalat. Slafs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...