Gå til innhold

Plutselig glatt parkett - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har parkettgulv på stua og kjøkkenet, og den siste uka har gulvet bare blitt glattere og glattere. Har ikke vasket det eller gjort noe spesielt med det, kun brukt tørrmopp som vanlig.

Noen som har peiling på hvorfor det har blitt så inni granskauen glatt plutselig? Og ikke minst hva jeg kan gjøre med det? (uten å ha strøsand på det da) :P Eller må jeg gå til innkjøp av sklisokker til oss voksne også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du strøket klær? Jeg brukte strykesprayn gangog da kom det automatisk partikler på parketten og det le veldig glatt.

Skrevet

Gikk litt fort mtp rettskrivningen her...

Skrevet

Balsamspray gjør gulvene farlig glatte, har du brukt det?

Skrevet

Ahhhh....!!! DET forklarer det! Vi har slitt med superglatte partier på gulvet og ikke skjønt hvorfor i alle dager disse oppstår, men det stemmer jo helt perfekt at det kan være balsamspray! For alle flekkene kommer typisk akkurat der jeg gjerne har vesla på fanget når jeg børster håret hennes. Beklager cupping av tråd HI, men ble så glad for å finne ut av dette, hehe...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Impregneringsspray gjør også gulvene glatte, hvis du har brukt det innendørs.

Skrevet

Takk for mange gode forslag, men jeg har ikke brukt noen av tingene dere foreslår. Hm, spørs om det forblir et mysterium. :P

• 7 år senere...
Skrevet

Vi har barnebarn som kommer til oss ikledd anti skli sokker og vi merker at parketten blir ekstremt glatt etter noen timer med aktivitet. Når besøket er over vasker vi parkett og linoleum og vips er gulvene trygge for oss uten sklisikring. Dette har gjentatt seg mange ganger med samme resultat. Hjemme hos barnefamilien er gulvene som skøytebaner og alle som ikke har anti skli sokker må vise aktsomhet for å holde seg på beina. 

Skrevet

Her var det nye nyttig, takk! Det forklarer faktisk parketten vår også!

Anonymkode: 0041f...3ca

Skrevet

Dere har sikkert brukt et eller annet produkt som gjør gulvet glatt.

Hos oss var det en lusekur vi tok på barna som gjorde parketten til en skøytebane. Sølte noen dråper av den oljen da vi gned det inn i håret.

Var ikke mulig å vaske bort, men der gikk vekk av seg selv etter hvert. Håper du finner ut av det :) 

Anonymkode: 2cd22...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...