Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Barnefaren jobber borte 4 uker om gangen, og er hjemme 4 uker. (Vi har aldri bodd sammen så lenge barnet har levd.) Hvor ofte er det normalt/ok at barnefar ringer når han er borte på jobb? Barnet er snart 3 år.
nerdybirdy Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Jeg vil si at det er normalt å ringe 2-3 ganger per uke, i allefall når barnet er så lite, og ikke ser han på 4 uker. Kanskje han kan skype med barnet en gang i uken også? Synes du det er ubehagelig å snakke med barnefar, kan du evt la barnet ta telefonen når du ser det er han som ringer?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Her har barnefar samme turnus, eneste forskjellen er at vi bodde sammen til barnet var 3 år og hun er nesten 5 nå. Han har nå vært borte 2 uker og enda ikke ringt. Sendte faktisk melding i går at han kanskje burde ta kontakt snart, men ikke hørt noe enda. Min mening er at han burde ha ringt en gang i uken, men det blir han nok dessverre aldri å gjøre ( Sist var han bort 2 mnd og da ringte han en gang (
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Ok. takk for svar begge to. Her ringer barnefaren minimum en gang hver eneste dag. Jeg synes det begynner å bli litt vel mye. Misforstå meg rett, supert at han ønsker kontakt med barnet sitt, men i 90% av tilfellene så er ikke barnet interessert i å snakke i telefonen uansett, så det blir jeg som blir snakkende med han.. HI
Gjest Leaf Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Synes en gang om dagen er akkurat passe Synes det er viktig at barna får den muligheten, og flott av pappaen og sette av tid til akkurat det. Dessverre mange som ikke hører eller ser noe til faren sin. Men skjønner frustrasjonen din da det som regels ender med at du må snakke. Har du prøvd å sette på høytaler og la barnet få holde tlf selv? Har funket bra her Hadde en LANG periode der barnefaren til min største sønn ringte opptil ti ganger om dagen, og endte opp med at jeg måtte snakke. Satte foten ned for meg selv, og snudde helt om. Når sønnen min ikke ville prate, ga jeg beskjed om at han fikk ringe dagen etter, og at jeg ikke hadde tid til å snakke. Enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 En gang om dagen er faktisk veldig bra Og det bør du se, HI. Vær glad for det, på barnets vegne. Dette handler om fremtidig kontakt mellom barn og far, og er faktisk veldig viktig. Skulle ønske barnefar her visste dette for mange år siden.... Han har faktisk mistet kontakten med barna her, nettopp fordi han ikke egentlig bryr seg. Ringer ikke, venter at barna gjør det, og vil ikke ha fast samvær, men er heller sånn "kom når du har lyst". Og for barn funker det meget dårlig. De trenger at voksne tar ansvar for både samtaler og samvær. Ikke rart barna her ikke gidder mer, for de har sluttet å se på den mannen som far........ De kaller han pappa når de snakker om han, men det er kun et ord eller begrep, og ikke noe de virkelig føler for han....
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 jeg ser det at det er bra at han ønsker å holde kontakt osv, men hver eneste dag? Det kan også være at han ringer 4 ganger en dag.. det blir for mye, synes jeg. Når barnet er med far på turer etc. så holder jeg meg til å ringe annenhver dag - maks. Det har ikke noe med at jeg ikke bryr meg om barnet, men at jeg respekterer at de ønsker fred og jeg stoler på at barnefar ringer om det er noe spesielt. Jeg setter alltid tlf på speaker og prøver å gi tlf til barnet, men det er ikke interessert i å prate i telefonen.. HI
Gjest Leaf Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Du får være sterk og si i fra at det holder med at han ringer en gang om dagen. Kanskje når det nærmer seg kveld og barnet er mer rolig. Og vil ikke barnet snakke, så vil den ikke det Da får han heller ringe tilbake dagen etter. Synes det er flott at han ringer, men grenser finnes det alltid.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Ja.. jeg har ikke sagt noe på ringingen og kommer nok heller ikke til å gjøre det.. måtte bare få det ut her, fordi det irriterer meg litt Men bedre sånn enn at han aldri ringer. HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv:) Unge på snart 3, aldri bodd sammen med barnefar og han jobber samme turnus. Her ringer han omtrent 2-3 ganger hver mnd han er borte. Det synes jeg er i minste laget.
Gjest Leaf Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv:) Unge på snart 3, aldri bodd sammen med barnefar og han jobber samme turnus. Her ringer han omtrent 2-3 ganger hver mnd han er borte. Det synes jeg er i minste laget. Trist at det skal være slik. Men når han er hjemme, tar han med kontakt da og ønsker å se barnet?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #12 Skrevet 12. august 2012 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv:) Unge på snart 3, aldri bodd sammen med barnefar og han jobber samme turnus. Her ringer han omtrent 2-3 ganger hver mnd han er borte. Det synes jeg er i minste laget. Trist at det skal være slik. Men når han er hjemme, tar han med kontakt da og ønsker å se barnet? Jada. Han har henne første og siste helgen den mnd han er hjemme, og er en flink far når han først er sammen med henne:) (Litt for snill, men det kunne ha vært verre;)
Gjest yrild Skrevet 12. august 2012 #13 Skrevet 12. august 2012 Jeg ville tatt meg sammen for barnet og latt som om jeg synes det på alle måter er tippitopp at han ringer så ofte ;-) Hvis dere ikke skyper allerede kan jeg anbefale det. Min 3 åring har god kontakt med sine besteforeldre via skype minst en gang i uka, der han viser frem alle lekene sine, de leser bøker for ham (he he.. det blir nesten som tegnefilm) og har dukketeater og jeg vet ikke hva. Det er dager der han ikke er så interessert, men for både din og barnets del så ville jeg bitt tenna sammen og brukt endel energi på at kontakten mellom dem også skal være god de ukene han er borte på jobb. Går det ann å ha et fast tidspunkt på dagen?
Gjest Leaf Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv:) Unge på snart 3, aldri bodd sammen med barnefar og han jobber samme turnus. Her ringer han omtrent 2-3 ganger hver mnd han er borte. Det synes jeg er i minste laget. Trist at det skal være slik. Men når han er hjemme, tar han med kontakt da og ønsker å se barnet? Jada. Han har henne første og siste helgen den mnd han er hjemme, og er en flink far når han først er sammen med henne:) (Litt for snill, men det kunne ha vært verre;) Men det er jo kjempe bra. Vi alle er forskjellige og for hans del, så synes han kanskje det er nok med de gangene han ringer Og så lenge barnet ikke etterlyser pappaen sin, så er kanskje h*n og tilfreds
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #15 Skrevet 12. august 2012 Jeg skjønner godt det føles for ofte, spesielt om det blir slik at du må sitte å snakke med han. Hva med å lage en avtale om at han ringer et hvis klokkeslett sånn 5-10 minutter før leggetid og snakker noen ord med barnet og sier god natt. Da er jo ikke barnet opptatt av andre ting, og vil ikke barnet snakke så får du si det og avslutte. Du skal ikke trenge å snakke i en evighet med din ex eller hva han er i forhold til deg så lenge du ikke ønsker det. Her ble det også slik at det ble jeg som måtte sitte å snakke med bf når han ringte, vi brukte skype slik at barna kunne se han lettere å kommunisere med små barn da.Så jeg begynte med at når barna ikke ville snakke mer eller om de ikke ville snakke så takket vi for denne gang. Jeg ble ikke sittende å snakke med han om det ikke var noe spesielt som skulle fortelles, snakkes om.Man følte nesten litt at han ville overvåke meg, det var slitsomt. Dessverre viste det seg at det ikke var kontakten med barna han var interessert i så når jeg ikke lengre var villig til å bruke av min tid til ¨å snakke med han støtt og stadig sluttet han også å ta kontakt. Men som sagt vil han ringe hver dag så lag en rutine på det der det gagner gutten best og ikke føl at du må snakke med han det er jo gutten han ringer for å snakke med, og det er lov å si at han vil ikke snakke i telefonen dessverre og jeg holder på med noe så må legge på.
anonym91 Skrevet 12. august 2012 #16 Skrevet 12. august 2012 eg pleier og ringe max en gang til dagen når jenta mi er hos pappaen sin. hender noen dager eg ikkje ringer, eller ho ikkje har tid til og prate når eg ringer. barnefaren ringer sjelden. skulle ønska han gidda og bruke litt mer tid på slike små ting som hadde betydd mye for jentongen hvertfall senere. eg hadde ho 2 uker sammenhengende uten at han tok kontakt, føler det blir dumt for jenta. sjønner godt det er slitsomt og måtte prate med barnefaren selv, eg kommer ikkje overens med barnefaren. og det blir som oftes til at vi prater litt i tlf, unasett hvor mye vi missliker det. ikkje tenk på at det er slitsomt for deg. tenk heller på barnet. når barnet er 3 sjønner H*n sikker lite av det. men setter sikkert pris på det senere når det blir litt mer intr me tlf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå