Gå til innhold

2 uker til SeptembeR!!


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Er det ikke utrolig? September om 14 dager.

Måneden vi har ventet på i 9 laaaange måneder.. Synes egentlig tia har gått nokså fort.

 

Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre uker igjen på tirsdag, begynner å gå opp for meg hva som skal skje. Tror den mentale biten har godt av at lille gutten holder seg inne i et par uker til, fysisk kunne jeg derimot ha født denne uken uten problemer...:)Nå gjelder det bare å ha masse planer de neste ukene så tiden flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker til termin :D fantastisk og se på kalenderen hvor nerme det er :) og hvor lenge vi har venta.

her er alt baby tøyet kommt på plass i stellekonoden i dag :) nyvaska og pent bretta :)

mangler bare og stryke sengtøyet som skal vere i vugga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det mentale! Den ene dagen er jeg såååå klar for å bli mamma, den andre dagen gruer jeg meg og vil ikke enda! Veldig opp og ned, gru gleder meg. Vil egentlig bare få den fødselen overstått, har brukt såå mange dager på å tenke på den. Håper ukene går fort nå i permisjon.

 

Her er også alt klart til babisen! Jeg har til og med "halv pakka" fødselsbagen til sykehuset. Mangler enda noen småting, men uansett så er det greit å ha den litt klar nå. Det kan jo skje når som helst!! Strykt sengetøy med Ole Brum motiv idag-det var KoSelig!! :) Me skal ikke ta det på dyna enda, venter en uke til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 5 uker til UL termin, 4 til menstermin....opplevde blodblandet utflod i går....gikk opp for meg at det i grunnen kan skje når som helst...har hatt mye kynnere om nettene, hadde ikke det med de to første. Har skjøvet fødselen foran meg, gruer meg veldig...men merker at jeg mentalt er mer innstilt på at det bare er noe jeg må gjennom for å møte tulla :)

Er ikke ferdig med å handle barnetøy, nå er nettopp lønningen kommet, så kanskje noe jeg bør gjøre i dag...

Ellers er alt utstyr i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt over 4 uker igjen og begynner å bli litt stresset.. Lillebror har sunket ned i bekkenet for 3/4 uker siden så har vært litt usikker på om han holder seg inne helt til termin. Han MÅ iallfall vente til 1 september da det er så mye som skjer de neste ukene da storebror begynner på skolen om en uke og har bursdag om 2 uker...

Venter fortsatt på vogna og krybben må males ferdig.. Resten av klærne må vaskes og brettet.. Huset må vaskes og ryddes... Planlegge skolestart og utstyr... Planlegge bursdag.. Male verandaen ferdig..

Kom hjem fra ferie igår kveld så nå kan jeg endelig begynne å gjøre noe av alt som skal ordnes med!! Stress!!!

Godt jeg ikke har sjans til å jobbe...hehe..

Nei nå må jeg begynne å gjøre noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er helt utrolig hvor mye som plutselig må gjøres ferdig!!

Plutselig er vi hjemme med ny baby :)

Det værste med fødselen for min del er at jeg ikke vet hva jeg går til- slik at jeg ikke kan forbrede meg. Selv om jeg har lest alt om fødsel-så blir ikke det det samme.

Men jeg overlever vell nok.. (Håper jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig hvor mye vi ordner :P skulle nesten tro at alle butikkene var stengt elle minien er ute.

har liksom full panikk for at eg har glemt noe. har til og med handla inn bleier :P

men er greit og slippe og dra i butikken og handle utstyr hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår trodde jeg virkelig noe skulle skje! Litt skummelt egentlig.

Skulle ha jenteforening med venniner hos meg, og styrte i hele går. La meg rundt kl 17 00 for å hvile litt, men klarte ikke å ligge stille pågrunn av smerter i korsrygg som spredde seg ut mot nedre del av magen. Litt sånn følelse som om en må skikkeli,g på do! Så jeg var på do men ingenting sjedde, og smertene var ganske så ille. Kjente kynnere, for magen ble helt hard. Men da jeg var oppe litt og gikk gav det seg litt. Men har enda litt følelse av ømhet, og kjenner skikkelig nedpress.. Skal til jordmor onsdag kl 10 så får jeg se hva dette kunne bety.. Enda 3 uker til termin men det kan jo skje når som helst?!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! :) plutselig har tiden bare flydd! Jeg har enda 6 uker igjen til terminen ( selv om jeg egentlig tror mest på terminen jeg fikk på tidlig ul - som stemte helt m beregning- om 5 uker). Hadde en fantastisk fin fødsel med førstemann, og gleder meg til fødsel nr.2. Selvfølgelig gjør det forferdelig vondt, men på et vis føler jeg at det er noe som hører med. Gleder meg voldsomt til å gå ut i permisjon, slik at jeg får litt tid til mental forberedelse, og får klargjort det siste som bør gjøres. Det er en koselig og spesiell tid dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også får en slik fin fødsel! :) Som du sier så hører det til!

Bare tenk på den premien vi får :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, førskkolelæreren; nå nærmer det seg for deg!

 

 

Her er liksom det meste mtp babyen klart.. Arvetøy etc etter søsknene er jo allerede vasket fra før, og senga står nå der. Alt annet er på loftet. Tok frem tøybleiene og la de pent på plass i skuffen sin her om dagen,, da re det liksom ikke sp mye mer jeg kan gjøre,

 

 

Huset står på hodet da, for vi pusser opp og pusser opp. Jeg skulle ønske mannen innså at vi kan ha bany her når som helst nå, og fikk en rakett i rumpa så ting går litt unna her.. Mn hanstakkar, har jo begynt å jobbe igjen, og er dermed sliten og har behov for å bruke kveldene på litt annet også., skjønner jo det,,, men vil gjerne ha lister på badet og vaskerom i orden før bany kommer, jeg da,,,

 

 

Nå er vi to uker unna fødselsdatoen til forrige baby, som kom en måned før tida, ganske spennende. Vil denne babyen komme før, eller vil han holde seg inne til termin?

 

Like frustrerende og spennende å ikke vite.

 

 

Jeg GLEDER meg til fødsel da. Dette er jo siste gang, og jeg håper jeg får en fødsel som ligner på de jeg har hatt før. Kjenne hvor sterk jeg egentlig er, og få holde et lite rynkete og klissvått vesen i armene mine for første gang <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det nærmer seg meg stormskritt!!

Her er alt klart, utenom det mentale :) Men det kommer vell sånn etterhvert!?

 

Igår var jeg hos jordmor og hadde forhøyet blodtrykk og P1+ i urin. Hun sa jeg måtte komme idag kl 10 igenn for nye målinger. Hvis det blir samme resultat må vi kontakte sykehuset.. Kanskje jeg blir innlagt? Ikke vet jeg, men hører om mange som er blitt satt igang når de er så langt på vei som det jeg er.. Så nå er jeg ganske spent. Målte blodtrykk nå og det er nokså høyt enda. 137/91.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble jeg også litt skremt på kontrollen. Har vært litt mer hoven i bena de siste dagene, og legen min målte BT til 133/96 og noen ganger mer. Han mente d ikke var bra. Urinprøven var imidlertid ok. Føler meg både litt kvalm og svimmel, men tror helst dette kommer av st jeg har hatt alt for mye jobb i d siste. Så skal straks legge meg nå, for m litt søvn kjennes kanskje alt bedre i morgen...ble sykemeldt en uke, så nå skal jeg få mulighet til å roe ned! Hvordan går d m deg, førskolelæreren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...