Gå til innhold

Hel regndress, noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt tykk regndress fra reflex i mange år. Det er faktisk vårt beste kjøp. De dressene tåler så utrolig mye, og er skikkelig gode synes vi da!

Har 2 aktive barn, og de har aldri vært våte eller kalde med de dressene selv om de nærmest har bada i søla. En fanstastisk god dress, vi bruker den også som vinterdress reserve siden den er så varm å god samtidig som den er vanntett! Tror ikke du kommer til å angre på den.

Skrevet
Vi har hatt tykk regndress fra reflex i mange år. Det er faktisk vårt beste kjøp. De dressene tåler så utrolig mye, og er skikkelig gode synes vi da! Har 2 aktive barn, og de har aldri vært våte eller kalde med de dressene selv om de nærmest har bada i søla. En fanstastisk god dress, vi bruker den også som vinterdress reserve siden den er så varm å god samtidig som den er vanntett! Tror ikke du kommer til å angre på den.

SUPERT!! Jeg tenkte også på den som slapsvær-dress om vinteren. Nok av de dagene her vi bor!

Skrevet

Er ok, men syns de er altfor stive til de minste. Syns også det samme om de todelte settene til reflex.

Skrevet

Vi foretrekker hel regndress, det vet jeg at barnehagen her gjør også. Det er også enklere for barna å kle på selv når den tid kommer

Skrevet
Er ok, men syns de er altfor stive til de minste. Syns også det samme om de todelte settene til reflex.
,

Ok, jeg syntes den var myk, men kunne nok vært mykere. De hadde en annen regndress uten for, (tror også dette var reflex), og den var supermyk. Men tenkte den ble litt tynn for vårt høstvær, derfor ble det med for.

Skrevet
Vi foretrekker hel regndress, det vet jeg at barnehagen her gjør også. Det er også enklere for barna å kle på selv når den tid kommer

Jeg har ikke sett slik før! Og jobber i barnehage ;)

HI

Skrevet

Ikke ok når det er varmt ute, men vått på bakken. De dagene hvor de kun trenger regnbukse på seg og en genser. Da blir barna klamme og varme, ikke minst utilpass natulig nok. Vi foretrekker helt klart todelt i bhg hos oss pga vi kan da regulere etter vind og vær.

Hilsen bhg-ansatt

Skrevet

Mange dager hvor det er veldig varmt i lufta, men vått på bakken. Tenk deg selv da å sitte i en foret regndress når du heller kunne sittet i regnbukse med luftig genser eller t-shirt.....

Skrevet

Hel regnsdress er helt OK når det er passe kaldt og det striregner hele dagen.

Men i de aller fleste tilfeller regner det kanskje bare litt eller man trenger kun regnbukse. Da er hel dress helt ubrukelig.

Og foret dress er etter min mening helt forferdelig. de er tykke og stuve og klumpete å bevege seg i. det er mye bedre å kunne regulere med med ull/fleece under en tynn regnjakke. dessuten vil foret på regnklærne trekke vann og bli våt på innsiden.....

Skrevet
Hel regnsdress er helt OK når det er passe kaldt og det striregner hele dagen. Men i de aller fleste tilfeller regner det kanskje bare litt eller man trenger kun regnbukse. Da er hel dress helt ubrukelig. Og foret dress er etter min mening helt forferdelig. de er tykke og stuve og klumpete å bevege seg i. det er mye bedre å kunne regulere med med ull/fleece under en tynn regnjakke. dessuten vil foret på regnklærne trekke vann og bli våt på innsiden.....
Som HI skrev så regner det mye der hun bor.. Her hvor vi bor, i Bergen, er en sånn regndress helt supert! Vi har flere vintre der vi ikke har vinterdress, men regndress. Vi har et tynt todelt sett til sommerbruk,og gjerne en ekstra bukse,men hel fôret regndress er topp! Dvs frem til de er bleieløse og det er enklere medet todelt fôret sett. Da er det enklere å ta av i en fei om man må på do. Ellers er det ingen fasit i Norge for hva som passer, det varierer fra landsdel til landsdel!
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Har hel regndress, men ikke foret da. Myk og god.

Bhg her foretrekker hel, da blir barna ikke våte selvom de ruller seg i vannet og de lærer seg å kle på seg selv relativt tidlig her og det er lettere. Jeg er super glad jeg valgte hel regndress

Skrevet

Ser det er ulike meninger! Jeg har ihvertfall sikret meg de fleste dager i høst da jeg har kjøpt inn

* høstdress (som skal være vanntett)

* foret regndress

* to delt sett uten for

* vadebukse

Jeg håper barnehagen vil ha/har plass til dette på knaggen da hihi;)

HI

Skrevet

Har vannlig to delt regnsett og foret regndress. Den dressen som er foret blir brukt på vinterstid. Da det ikke blir særlig mye snø her vi bor men masse med regn og slaps, er det veldi praktisk med hel foret regndress. Vi har brukt troll sin den er foret med ull fleece og den er fantastisk, bhg er utrolig fornøy med den.

Skrevet

Vi har hatt hel regndress og jeg syns ikke den holder vannet bedre ute enn todelt. Buksa på de todelte går jo langt oppover magen, så det skal veldig mye til for at det kommer vann ovenfor den. Og på alle regnbukser vi har prøvd, så trekker vannet seg uansett oppover nedenfra. Jeg har aldri sett behovet for foret regntøy (bruker vanlig med ull eller fleece under) så vi har aldri hatt det, men jeg kan tenke meg at det bruker veldig lang tid på å tørke sånn at det er umulig å vaske det etter barnehagen for så å ha det tørt til dagen etter. Og det er et stort behov her :)

Skrevet

Problemet med foret regndress (uansett om den er hel eller ikke) er at vann trekker inn nedenfra og oppover ermene slik at foret blir vått og klamt. dermet blit baret gående å være våt.

Dersom man heller velger uforet, så kan man bytte ut ullen/fleecen man har innenfor med tørt tøy når det er behov for det.! det er også lettere å regulere temperaturen når ytterklærne er uforet:)

hel dress kan være praktisk på steder hvor det generelt er lite snø og heller regn og slaps store deler av vinteren, Da trenger man noe som er virkelig vanntett. Utfordingen er at det puster dårlig.....

Velger man hel dress, bør man ha todelt i tillegg slik at man kan kun bruke bukse når det er behov for det

Skrevet

Datteren min har også hatt en hel regndress og den var super! Myk og god! Den var noe foret,men likevel var den helt herlig og lett å bevege seg i. Har en litt dårlig erfaring med to delt da jeg synes jakken sklir så lett opp i ansiktet når de sitter og leker. Det skjedde ikke med den hele regndressen. Har kun fått positive tilbakemeldinger fra Bhg ang denne hele regndressen så blir nok en slik til!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...