Gå til innhold

Parkdress! Hvilken??

Anbefalte innlegg

Gjest peacock
Skrevet (endret)

Hei, mini starter i barnehage imorgen, og det eneste vi mangler å få kjøpt inn er en parkdress!

Vi har allerede vanntett vinterdress og regntøy, så det får gjerne være en dress uten fór som er vindtett og med god pusteevne, og så må den tåle lek på bakken (uten at vannet trenger inn) siden mini ikke går enda. Noen forslag??

Str 80.

Endret av peacock
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vantett vinterdress?

Skogstad og Reima har bra dresser syns jeg.

Gjest peacock
Skrevet
Vantett vinterdress? Skogstad og Reima har bra dresser syns jeg.

Vi har allerede vinterdress (Reimatec), men mangler en høst/vårdress :-) Men takk for tips! Har rettet litt i teksten så det nå er lettere å forstå hva jeg skrev, det var vist litt utydelig :-)

Skrevet

Beste parkdressen vi har hatt er Stormberg.

Gjest peacock
Skrevet (endret)
Beste parkdressen vi har hatt er Stormberg.

Kan jeg spørre hvilken? :-) Finnes de forresten i str 80? Lillemannen er bare 74 cm nå, så 86 blir litt i overkanten...

Endret av peacock
Skrevet

I str 80 sliter de ikke like mye på dressene som når de blir større. Det viktigste er at den er behagelig å ha på, ikke for stiv.

Reflex har helt ok dresser til en ettåring.

Skrevet

Polarn o pyret er helt suverene synes jeg.

Skrevet

Bergans sin den er kjempegod, lett og puster meget godt. Det er en skalle dress. Koster 1000 kr på intersport :) Men en dress vi har vært mega fornøyd med. Kjøpte den i fjor til min ganske aktive 4 åring og den ser faktisk ikke brukt ut og han kan bruke den i år også. De er ganske generøse i str,men de er så myke og gode i stoffet at du kan god kjøpe den så pass stor at den er brukbar til neste år også :) Den har en vannsøyle på 10.000mm.

Skrevet

Reimatec sine vår/ høstdresser har jeg bare god erfaring med, og tenker å kjøpe inn en ny nå som de snart kommer på salg ;)

Den tåler like mye vann som regntøy, så har man den, trenger man strengt tatt ikke regntøy i tillegg (men den tørker jo litt saktere enn regntøy, så sånn sett er det greit å ha begge deler).

Gjest peacock
Skrevet (endret)
Reimatec sine vår/ høstdresser har jeg bare god erfaring med, og tenker å kjøpe inn en ny nå som de snart kommer på salg ;) Den tåler like mye vann som regntøy, så har man den, trenger man strengt tatt ikke regntøy i tillegg (men den tørker jo litt saktere enn regntøy, så sånn sett er det greit å ha begge deler).

Vi har kjøpt et delt regnsett for å bl.a å kunne bruke buksene om det er fuktig på bakken men ikke luften... Så det er veldig bra at parkdressen også kan brukes som regntøy siden heldresser er noe mer 1-åringvennlige enn delte :-)

Endret av peacock
Skrevet

Ja, de dressene er virkelig gode! Lette, fine å bevege seg i for de små og pustende som bare det. Får stadig skryt fra de bhg-ansatte, som imponeres over at ungen er tørr selv om hun har bada i søledammer med dressen på :)

Skrevet

Barnas Hus har reflex høstdress til 200 kr nå!! Skal tåle 5000 mm(vindtett og vanntett) Koster 500 full pris. De har også masse tilbud på de fleste dresser akkurat Nå!!

Gjest peacock
Skrevet
Barnas Hus har reflex høstdress til 200 kr nå!! Skal tåle 5000 mm(vindtett og vanntett) Koster 500 full pris. De har også masse tilbud på de fleste dresser akkurat Nå!!

åh, det skal jeg sjekke imorgen! Takk for info!

Skrevet

Hvor var dette hen? Sjekker i katalogen deres nå, og der står det bare at de selger Refleksdressen pluss fleecesett for 499 nå...

Skrevet
Hvor var dette hen? Sjekker i katalogen deres nå, og der står det bare at de selger Refleksdressen pluss fleecesett for 499 nå...

Ehm..Kristiansund.

Trodde det var tilbud som var over hele landet?

Skrevet

Samme tilbud i Stavanger også, men der forsvant dressene med en gang.

Ender nok opp med å kjøpe en annen Reflex-dress til den kommende 1.klassingen. Har prøvd ulike merker med de tre ungene våre, Reflex er den vi har kjøpt mest. Du får mye dress for pengene, og de er både slitesterke og tåler mye vann.

Skrevet

Polarn o pyret anbefales på det sterkeste! Vanntett og slitesterk! Ellers har vi også hatt troll sin og har vært super fornøyd med den også! Hvis du ønsker i str 80 så tror jeg de har den til kun 250 kr på nettbutikken familiebutikken.no nå:-) Den er kjempegod og ikke minst høy vannsøyle og slitesterk:-)

Skrevet

Reimatec vår/høstdress, utrolig bra. Og som andre sier her, man trenger strengt tatt ikke regnklær når man har en sånn dress. :)

Skrevet (endret)

kjøpte en ticket dress på ellos for en uke siden i str 80. vanntett til 10 000, lett og fin, slitesterkt stoff. mener jeg ga 350 eller 400 for den. er i hvertfsll godt fornøyd med kjøpet!

Kjøpte og det tilbudet på barnashus med dress og fleece til 500,- syntes det var en flott dress, men må vente til velsa blir stor nok til å bruke 86 før jeg får testa den ut gitt!!

Endret av Frk Vimse
Skrevet

Str 75 finnes det ofte igjen av på restsalget - 50% og 70%, det er ikke så mange som kjøper det - ta gjerne en runde i butikkene.

Feks Familiebutikken: http://www.familiebutikken.no/vardress-baltic-troll.html

Her er det litt salg på div. Reima-dresser. http://www.petterpia.com/butikk/yttertoy/dresser/

XXL har fin pris på HellyHansen, den har sønnen vår og jeg synes den har vært bra så langt. http://www.xxl.no/barneklaer/parkdresser-regntoey/k-shelter-playsuit-2l-ht-parkdress-barn-1-7aar-1075544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...