Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Jeg blir veldig bilsyk og får migrene når det røykes i bil. Så skulle to venniner med barnet til hu ene på tur til sverige i dag. Jeg takket ja for regnet med at det ikke skal røykes i bilen når det er barn men men spurte for sikkerhetsskyld, Jo da det skulle røykes med de lukket opp vinduer så det ble ikke lukt. Jeg spurte om de kunne stoppe men da tok det for lag tid. Jeg ble litt lei meg, men sånn får det være. Det var viktig at hun som ikke kjørte skulle sitte forran for hun ble bilsyk noe jeg ja selvfølgelig til. Er det jeg som er sær her nå som ikke blir med på tur?
Love my kidz Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Haha hvis de tror at det hjelper å ha vinduet oppe mens de røyker så er de dumme. Det er også veldig sært av dem å ikke ta hensyn ved å heller stoppe i tre minutter. Merkelig faktisk!
Tyra79 Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Hadde heller ikke blitt med. Reagerer likevel mest på at de ikke tar hensyn til barnet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde ikke giddet å være venn med noen som ikke tar hensyn til barn og røyker i bilen. Så nei, du er ikke sær i det hele tatt.
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde nok også blitt hjemme. Samboer her har en lei tendens til å "glemme seg" og røyker i bilen når ikke jeg og baby er med. Bare av og til og med vinduet åpent, men det lukter!! Så irriterende! Jeg skal kjøpe meg egen bil som han ikke får komme i nærheten av engang
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Jeg blir veldig bilsyk og får migrene når det røykes i bil. Så skulle to venniner med barnet til hu ene på tur til sverige i dag. Jeg takket ja for regnet med at det ikke skal røykes i bilen når det er barn men men spurte for sikkerhetsskyld, Jo da det skulle røykes med de lukket opp vinduer så det ble ikke lukt. Jeg spurte om de kunne stoppe men da tok det for lag tid. Jeg ble litt lei meg, men sånn får det være. Det var viktig at hun som ikke kjørte skulle sitte forran for hun ble bilsyk noe jeg ja selvfølgelig til. Er det jeg som er sær her nå som ikke blir med på tur? Du reagerer på at de ikke tar hensyn til deg, men ikke på at de ikke tar hensyn til barnet. Overskruften burde heller vært : JA, røyk er visst viktigere enn barnet.....
najs Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 Det var drøyt, spesiellt når de har et barn med seg. Jeg røyker selv men jeg har aldri røyket i bilen, hverken med eller uten barn. Da lukter det jo dritt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Jeg blir veldig bilsyk og får migrene når det røykes i bil. Så skulle to venniner med barnet til hu ene på tur til sverige i dag. Jeg takket ja for regnet med at det ikke skal røykes i bilen når det er barn men men spurte for sikkerhetsskyld, Jo da det skulle røykes med de lukket opp vinduer så det ble ikke lukt. Jeg spurte om de kunne stoppe men da tok det for lag tid. Jeg ble litt lei meg, men sånn får det være. Det var viktig at hun som ikke kjørte skulle sitte forran for hun ble bilsyk noe jeg ja selvfølgelig til. Er det jeg som er sær her nå som ikke blir med på tur? Du reagerer på at de ikke tar hensyn til deg, men ikke på at de ikke tar hensyn til barnet. Overskruften burde heller vært : JA, røyk er visst viktigere enn barnet..... Selvfølgelig er barnet viktigst men det er deres barn så der får jeg ikke sagt noe. Har sagt før hva jeg mener om røyking, bil og barn med det er som å snakke til en vegg.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde blitt hjemme, får selv veldig lett migrene så vet hvordan du har det. Du får si at du ikke orker tanken på å få migrene så da takker du nei.
Eeniemeenie Skrevet 12. august 2012 #10 Skrevet 12. august 2012 Røyking i bilen er grenseløst harry, enda verre når man har unger med i baksetet. Hadde ikke blitt med.
Lykkelig mamma 85 Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Jeg hadde ikke blitt med jeg heller! Jeg reagerer på røyk jeg også! Tårene renner osv. Men aller mest reagerer jeg på at de røyker i bilen hvor det er barn! Fysj!
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2012 #12 Skrevet 12. august 2012 Det hjelper selvsagt å ha vinduet oppe, men langt fra nok. Syns ikke disse venninne virker spesielt koselige, hadde ikke blitt med dem på tur.
:o) :o) :o) Skrevet 12. august 2012 #13 Skrevet 12. august 2012 Når jeg var liten, røykte pappa i bilen. Han "tok hensyn" til oss barn ved å ha vinduet åpent. Resultatet var at all røyk blåste bak til oss, sammen med kald vind! Dette er mange år siden, og det var på den tiden mer akseptert å røyke i bilen, til tross for at det var barn der. Heldigvis har pappa forstått etterhvert at det hjelper lite å ha vinduet åpent i bilen når man røyker, han røyker fortsatt i bilen, men KUN når han er alene. Synes det er egoistisk av venninnene dine, ovenfor både deg og barna, å røyke mens dere skal sitte baki. Snakk om å drite i andres helse og velvære!
lykkeligmams<3 Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Jeg røyker, men det er uakseptabelt og røyke i bilen, vinduene hjelper ikke på den måten at røyken forsvinner ut, det går i hele bilen..... hadde helelr ikke blitt med, elelrs hadde ejg sagt til henne jeg ikke trives og sitte på med noen som røyker med barnet i bilenm!
Cimorene Skrevet 12. august 2012 #15 Skrevet 12. august 2012 (endret) Hadde glatt takket nei til den turen. Hvis man er så røyksugen og har det så travelt at man ikke kan stoppe og gå ut av bilen for å røyke når man har passasjerer som ikke tåler røyk, og til og med har barn i bilen, så er det på tide å se på prioriteringene sine. Når røyken er viktigere enn både barn og venner, har det gått over stokk og stein. Jeg røykte før jeg også, men man tar jo hensyn likevel. Røykte ikke rundt barn eller de som ble dårlige av det. Er ikke det vanlig folkeskikk da? Endret 12. august 2012 av Cimorene
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. august 2012 #17 Skrevet 12. august 2012 Hadde aldri dratt på tur med noen som røyker i bilen, jeg er jo døden nær etter et par trekk. Og jeg hadde sagt klart ifra hva jeg mente om at de røyket i bilen med et barn tilstede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå