Tyra79 Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 I morgen skal vi ha urnenedsettelse for min kjære farmor. Selve begravelsen var før sommerferien, men nå skal vi altså begrave selve urnen. Jeg har sagt at jeg kunne tenke meg å lese et dikt under nedsettelsen, men nå står jeg liksom helt fast. Er det noen som har tips til et fint dikt som kan passe?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Det finnes jo mange dikt om livet og døden. Jeg tenker det kommer litt an på hvordan bestemoren din døde (plutselig, kort/langt sykeleie) og hvordan hun var som person. Finnes jo veldig mange fine dikt, men det må jo passe til din bestemor også. Og om du vil ha et kort eller langt et da. Vi brukte denne i bestemors dødsannonse: Takk for all ømhet og kjærlighet vi fikk. Varme og godhet som var i ditt blikk. Takk for din strevsomme arbeidshånd; snart til hjelp, åpen og varm. Vi minnes at ditt hjerte var inderlig godt. Vi minnes alt det fine vi i livet har fått.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Jeg ELSKER dette, men her er det på engelsk. Lett å oversette. Jeg har mistet mange og deriblant alle mine besteforeldre, som voksen. De ga meg ekstremt mye i min barndom, og også etter jeg ble voksen. Både minner og livserfaringer de opplevde selv. Og jeg er heller ikke ung lenger, så jeg begynner å se mine foreldre bli virkelig gamle. ,http://www.carepathw...ldladyspoem.cfm Dette er hva livet er. Og selv om kroppen skranter, så er vi fortsatt 20 år bak det, selv med all livserfaring vi har fått fra barnsben til 100 år. Mye skjuler seg bak årene som viser på våre kropper. Sikkert ikke hva du vil ha nå, men jeg tenker dette likevel kan være noe godt for deg. Kondolerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå