marsve Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Har tvillinger som blir 18 mnd nå, og har igrunn tenkt at vi satser på å prøve oss på bleieslutt neste sommer. Men jeg tenker litt på at når jeg har to stk som skal gjøre detta samtidig så er det jo ikke nødvendigvis så lett å følge opp så tett som man burde, og at det da vil ta litt lenger tid når vi først begynner. Er ikke så lett å være super observant på do-signaler fra den ene når man er opptatt med den andre osv. Lurte på om det kunne være en idé å kjøpe hver sin potte til de nå, også leke med den en stund så de blir kjent med den før jeg begynner sette de der når jeg vet de pleier å bæsje. Og at det kan være en grei start. Tenker ikke at det er noe stress altså for de er jo små, men at vi introduserer det litt tidlig og tar det som en lek. De har jo allerede rutiner på når de bæsjer, går lenger perioder med tørre bleier, og de "vet" selv når de har gjort på seg for hvis jeg spørr om noen har bæsja så går den "skyldige" gjerne mot badet for å bli skifta på. Hva tror dere? Understreker nok en gang at det er ikke noe jeg vil tvinge på de, eller stresse med, men at det kanskje hjelper på sikt å gjøre de kjent med fenomenet allerede nå.
mamma'n til 2 :) Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Jeg introduserte potta for jenta mi da ho var 9 mnd. Ho fikk leke med den en stund før jeg begynte å sette ho på den fast hver kveld ved kveldsstell. Ikke for å få henne tørr, men for å gjøre henne vant med den. Så jeg syns ideen din om å la tvillingene bli vant til potta ved lek er et godt forslag da det har fungert supert her hos meg ihvertfall :-) Ingen tvang, ingen dårlige eller negative ting rundt det, bare moro, og supermasse skryt hvis ho faktisk tisser i den :-) Nå er ho 1 år, og tisser i potta stort sett hver kveld. Ho presser og presser, så dette er bevisst, og ikke bare flaks, som det nok var de første gangene :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå