Gå til innhold

Begynne med "smaksprøver" til mini på 4 mnd og en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer og har planer om å gjøre det frem til 6 mnd, så lenge jeg har nok melk. Men så har jeg lest en del steder at det er lurt å begynne med smaksprøver tidligere, for å unngå at barnet blir kresen? Med smaksprøver så tenker jeg da på en liten t-skei evt bare litt på en fing, med frukpure, grønsakspure og sviskepure? Selvfølgelig en ting av gangen.. Planen er å vente med grøt til hun nærmer seg 6 mnd.

Hva gjorde dere? Mulig dette ikke er rett forum, men det er jo så lite liv inne på småtroll. Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hs sa til meg at dersom man ammer og barnet legger fint på seg og virker fornøyd anbefales det å starte med smaksprøver nærmere 6 måneder. For mme barn anbefales det å gi smaksprøver fra fire måneder, for at barnet skal bli kjent med ulike smaker. Morsmelk smaker forskjellig avhengig av hva mor har spist, og dermed blir babyen automatisk kjent med ulike smaker, mens mme smaker jo det samme uansett..

Skrevet

Takk for svar:) Da venter jeg. Høres jo riktig ut, med tanke på at hva man spiser setter smak på morsmelken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...