HF79 Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Har en grei samboer. Men i en god stund no så har han ikke vært så grei med å tilby å hjelpe meg med vår datter. No i sommerferien så sa jeg at nå hadde jo han mer tid til å leke med henne å bli kjent med henne. Da sa han noe som svekket min tro på han som god far. : Jeg har ikke tenkt å bruke min ferie tid på det der(henne). Da ble jeg steik forbannet og skikkelig såret.Tør ikke å snakke om slik med han for han hisser seg for lett og blåser ting ut av proposjoner(noe slikt). Så jeg sitter her frustrert over så mange små ting no at enkelte ganger er jeg hos mine foreldre for der får jeg mer hjelp enn hjemme. Hva skal jeg gjøre, begynner å bli lei. Jeg forventet lite hjelp fra han i begynnelsen siden det kun jeg som ville ha henne( som han minner meg på om innimellom om jeg ber om hjelp av og til). Men siden mine forventninger er så lave, går det likavel an å bli såret. Hva skal jeg gjøre, begynner snart å bli tom i hodet her.
Kjærepære Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Tror kanskje du egentlig vet svaret selv?
HF79 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2012 er redd for det svaret . har vært sammen i 11 år no. Vil jo at ho skal ha faren i nærheten, men ikke på hvilken som helst bekostning. Er veldig leit dette. Vi får se hvordan det går. Jeg har tenkt å prøve noen mnd. til hvis ikke, så får vi se om jeg tør å gjøre noe med det. Hvis ikke han gjør det først da, siden jeg er litt sur fortiden av det som blir sagt og at han sitter på dataen for det meste når han ikke er på jobb. Men jeg gir han no litt kjærtegn innimellom. Men vet at følelsene ikke er like sterke no lengre, desverre. Vi hadde det jo så fint. Men no kommer min datte først, hvis han skal holde på slik vidare.
Gjest peacock Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Det første som slår meg er at han kanskje har fått en barseldepresjon - menn får også det selv om det ikke er like vanlig som for kvinner. Hva sier han selv? Det er meget meget viktig at dere får snakket ut om dette og søkt hjelp om dere ønsker å redde forholdet og forholdet mellom far og datter! Ellers må du også se inn i deg selv, HI. Har han fått noe tid alene med datteren sin, retter du på han hver gang han prøve å bytte bleie/bade/mate? Hva skjer om han er alene med henne inn imellom? Ikke gi deg før dere har prøvd alt!
HF79 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2012 vi har snakket om det rett før sommerferien. Jeg driver å presser henne på han hver dag. For han sitter for det meste på dataen i fritiden sin, han tilbyr ikke å ta henne så jeg kan få gjort noe annet. Så hver gang hører jeg han snøfte når det er noe han må gjøre med henne. Og ser han på tv enkelt ganger så kaster han en flaske vegg imellom fordi jeg spør om hjelp. En gang da vi hadde middag sammen, spiste han maten sin .Jeg matet henne fikk ikke spist så mye selv for det ble kaldt. Da han var ferdig satt han i 2 min og så gikk rett inn på dataen, uten å tilby å mate henne så jeg kunne få spist. Dette har sjedd flere ganger.(ikke kjekt). Jeg har vist han hvorden han skal mate henne, men de fleste gangene igjen går han inn på dataen når ho skal ha mat, som om han ikke viser innteresse for å lære hvordan han skal gjøre ting. Bleie skift og bading av henne ønsker jeg han velkommen til, men neida. ikke et eneste hint av å tilby. Jeg og en venninne har jo no for 1 mnd. siden snakket om en helge tur til london, det var ikke så populær på hannes side nei. Virker som om han ikke liker å bruke mer en 20 min. dagen på henne.( har tatt tiden enkelte ganger). Så da jeg sa at min mor kunne passe på ho, så var det ok. Men det kan hende min mor skal ha en liten operasjon i den tiden og kan hende ikke ha muligheten til å passe henne. Vel da står jeg på bar bakke igjen. Hadde godt av å komme meg litt vekk, siden han skal og har vært på helgeturer og by turer med jobben sin. Og jeg må være hjemme og passe henne (liker å være hjemme, men litt rettferdighet skal det da være). Dette er mye av de tingene som irriterer vettet av meg. Jeg har sagt at han må lære å kunne tilby å hjelpe mer, men seg ikke ut til å synke helt inn. Jeg er en veldig tålmodig person, men han kan virkelig trykke på knappene. Jeg vet at han jobber, men hvis han vil ha mer kontakt med datteren sin så må jo begynne med det no. For enkelta ganger virker jo ho redd for han. Er det noen flere som ha lignanes situasjoner eller??????????????
Gjest peacock Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Det er tre løsninger her. Enten fortsetter du som før og forholdet går til helvete. Alternativt flytter du ut og får i hvert fall barnebidrag av han. Tredje mulighet er at du tvinger han til å snakke med deg - ta det evt på familievernkontoret. Vil han ikke det ser jeg dessverre ingen annen mulighet enn punkt to.
HF79 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2012 vi hadde 3 ukers pause i sommer , etter den samtalen vi hadde. For å se om det hjalp litt. Jeg gav han fri for alle forpliktelser som han måtte ha med henne. Bodde da hos mine foreldre. Han kom jo da oppom flere ganger for å være litt med henne. Men jeg syntes at vi står på stedet hvil der vi var før ferien. Jaja. vi får bare vente litt å se.
solhilsen Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 En mann som får raserianfall, ikke gidder å være sammen med sitt eget barn, kaller datteren sin "det der", som sitter foran pc-en hele dagen.. Han hadde jeg kastet på dør.
Audix78 Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Hvorfor skal man alltid "vente litt til", man må gjøre noe aktivt ellers kan jeg LOVE deg at det ikke blir noe bedre.
LØVEN1 Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Var dere enige om å få barn? han virker litt uengasjert, sjeldent jeg hører om fedre som har ønsket seg barn og er såå avvisende. Kanskje bedre å gå fra hverandre om dette ikke endrer seg snarlig.
Ingunn89 Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Jeg tror dere må snakke med noen, hvis han ikke vil er nok det her håpløst. Spør deg selv: vil jeg leve som dette?
HF79 Skrevet 13. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2012 han ville ikke ha barn, men det er jo det som skjer til slutt når man koser seg.hehehe. Han har lekt litt med ho i dag da, så vi får se. Skal prøve å ha litt mer håp. Er jo surt å måtte forlate han, men av og til trengs det vel drastiske tiltak for å få noen til å forbedre seg. Jo er på dataen når han ikke er på jobb, i steden for å være her å leke med oss. Enkelte ganger er det data ut og røyke , komme inn til oss i noen minutter og så inn på dataen igjen. Lurer på hva som er såååå spennande der inne. Han har selv sagt at det er roligere der. jaja, skal ikke være lett nei. Han gå jo glipp av mye av utviklingen hennes, men når han ikke gidder å være med oss, så gidder jeg heller ikke å si så mye om hva ho klarer og div. Vel en ny dag i morgen...........................................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå