Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Ekstremt snus/røyk sug. Sluttet når jeg fikk positiv test, og kjenner jeg holder på å gå på veggen allerede, og det etter tre mnd... Merker det hver _eneste_ dag, og lurer på om dette er noe som vil gå over? Eller kjenner man alltid det suget når man ser andre som går forbi med røyken i hånda? Nesten så jeg trekker pusten litt ekstra i det de går forbi... Og er jeg den eneste som (selv om det er verdt det, uten tvil!) savner muligheten til og kunne ta seg et glass vin/øl eller gå en tur på byen når man vil? Føler meg plutselig så låst i egen kropp. Var ikke ute mye før, men nå som jeg ikke kan blir det liksom så tydelig at jeg ikke har den muligheten lengre. Klærne er stygge på, magen er oppblåst og fæl, huden ser plutselig ut som en pizza og humøret er på bærtur. Men det verste er egentlig at jeg blir så utrolig usikker på meg selv, hele selvtilliten går liksom rett til bunns. Føler meg stygg og lite tiltrekkende. Og livredd for å miste mannen, at han skal gå fra meg og at jeg sitter igjen alene med tre små. Satser på at dette bare er en fase, og at det går over. Aldri hatt det så ille med de to andre.. Rart hvor forskjellige svangerskap er.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Sånn fysisk så skulle du være over verste kneika med røysuget, altså at kroppen din har sluppet taket. Men det psykiske suget er jo mye verre det synes jeg også selv etter snart tre røykfrie år... Du skal tenke på hvor FLINK du er som har holdt ut i TRE måneder! Kudos til deg!!! Det er veldig tøffe måneder, og jeg kan tenke meg det må være maaaange ganger tøffere når du er gravid i tillegg og ha måttet slutte tvers av. Prøv å fokusere på alt det positive som du får igjen og at babyen din får det beste utgangspunktet ) Hold ut, og hvis det blir for tøft, ring Røyketelefonen, de er utrolig flinke og det er helt gratis! 800 400 85 Lykke til dette klarer du )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå