Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Er for tiden alene med en 2,5 åring og en baby på 2 mnd. Var ute og gikk tur, da jeg måtte knytte skolissene. Gikk i nedoverbakke, jeg satte på bremsen og bøyde meg ned for å knytte lissen, da 2,5 åringen skulle hjelpe meg.... Kjapt som et lyn smekka han opp bremsa på vogna, sikkert for å trille babyen. Vogna reiste, jeg løp etter men fikk ikke tak i den. Heldigvis sto den litt på skrå så den gikk i grøfta og støtte mot et tre før den velta. Herregud, for en ubeskrivelig angst jeg fikk! Babyen skreik HELDIGVIS der den lå i en "krøll" delvis inne i vogna. HUFF! Den virka helt fin, var pigg og raske etterpå og spiste godt. Nå tenker jeg at jeg kanskje burde reist på legevakta, selv om babyen så og virka helt fin? Den smilte, spiste, sprella og virka helt normal. Men hva skal jeg se etter på at noe er galt?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Jeg setter ALLTID vogna på tvers hvis jeg må stoppe i en bakke, nettopp for å unngå at slike ting skjer...
tommelommelise Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Jeg setter ALLTID vogna på tvers hvis jeg må stoppe i en bakke, nettopp for å unngå at slike ting skjer... Good for you! HI jeg regner med at det går fint med babyen din, men tror jeg ville ringt legen bare for å høre. Bedre å ringe en gang for mye mer som:-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Tror du skal ta det helt med ro. Den (babyen) tåler en god del. Det skal mye til for at det blir noen skade av en vogn som velter.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 "den virka helt fin...." "den smilte......" Barnet ditt du prater om eller en gjenstand?? Du setter da alltid vogna på tvers for at slike ting ikke skal skje. Du vet du har vært heldig? Jammen kunne det der gått virkelig mye verre pga din uforsiktighet.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Beklager så meget, jeg refererte til babyen som "den" fordi jeg ikke ville skrive kjønnet. Selvfølgelig burde jeg satt vogna på tvers det var jævlig klønete gjort av meg. Og TRO meg, jeg har virkelig tenkt på hva som kunne ha skjedd!!! Takk, takk og lov så sto den litt på skrå så den gikk i grøfta. Jeg blir fysisk kvalm når jeg tenker på hva som kunne skjedd om den ikke hadde gjort det...! #5, vogna velta jo ikke bare, den hadde fart. Bayen (den ja) virker som sagt helt ok, men hva bør jeg se etter? Ungen er jo så liten, om den skulle kaste opp så kan det være vanlig gulping, og jeg kan jo ikke spørre den spørsmål for å sjekke om den er forvirra/har fått hukommelsestap (hjernerystelse) HI
det er berre mordi Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Her starter hylekoret som vanlig, ser jeg:) Det har nok gått bra. De tåler heldigvis mye;)
Liljekonvall<3 Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Men herre min da! "Den" er vel bare for å slippe å skrive han eller hun? Akkurat som at noen skriver h*n..? Utrolig hva man skal henge seg opp i! Greit å være etterpåklok, kan tenke meg at HI har tenkt over hva hun burde gjort hundre ganger etter hendelsen. Det går nok bra HI, men jeg hadde nok ringt legevakten jeg, bare for å være på den sikre siden!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 Hvorfor ikke skrive han eller hun? Ingen som vet hvem personen under nicket er, ergo er babyen anonymisert uansett
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #11 Skrevet 11. august 2012 ja, Liljekonvall.. det var for å slippe å skrive kjønnet. har ikke lyst til å bli gjenkjent for en så utrolig idiotisk og farlig ting å gjøre. Lurt å ringe legevakta, det skal jeg gjøre. Ville bare høre om noen hadde opplevd noe av det samme - og kunne gi meg noe info på hva jeg skal sjekke etter. Babyen virka normal etter ulykken, den babler og smiler, spiser, ser til begge sider, holder hodet rett, fester blikket og har ikke gulpa eller grått noe mer. Den har ingen merker på kropp eller rygg, men har fått seg et rødt merke på hodet sitt. det er ikke i nærheten av fonatellen. Er som sagt alene med to små, og det er ikke så lett å komme seg på legevakta nå etter leggetid. Begge sover søtt nå. HI
Lille♥mitt Skrevet 11. august 2012 #12 Skrevet 11. august 2012 Hønsene lar ikke vente på seg her ser jeg. Herregud så skummelt. Jeg ville ringt og forklart, bedre å ringe enn å la vær tenker jeg! Nå kommer jeg til å bli mer forsiktig med vogna. Takk for at du delte opplevelsen, man tenker jo ikke alltid på alt som kan skje.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #13 Skrevet 11. august 2012 Babyen min veltet ut av vogna fordi jeg var superklønete. Jeg hadde ikke engang satt på bremsen. Han begynte å blø masse fra munnen og det startet igjen og igjen i flere dager før det ga seg helt. Jeg ringte legevakta som sa at så lenge han hadde hylt med en gang etterpå og virket som han var "seg selv" etterpå, så var det ikke nødvendig å komme inn med han. Det var heller ikke noe å gjøre med det at såret i munnen slo seg opp hele tiden, så det var bare å vente til det grodde av seg selv, og det gjorde det heldigvis. Det har nok gått bra med barnet ditt, akkurat som det gjorde med mitt
2 hjertegull :) Skrevet 11. august 2012 #14 Skrevet 11. august 2012 Du skriver jo som anonym, så ingen kan koble kjønnet på barna opp mot et nick. Og hvorfor anonymisere kjønnet på det ene barnet og ikke det andre? Jaja, må bare blande meg! Ang oppkast. Dersom barnet gulper en time etter et måltid, og melken er ''klumpete'', dvs begynt å fordøyes, så regnes det som oppkast og bør alltid undersøkes. De tåler heldigvis en trøkk de små, men som mange andre ville jeg nok tatt en telefon til legen bare for å høre hva de mener. Greit å være på den sikre siden nå når natten setter inn
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. august 2012 #15 Skrevet 11. august 2012 Dropp kverrulantene her inne, du er ikke første som skriver "den". Greit å ringe legevakta en tur, forklare hva som hendte, og forklar almentilstanden til ungen, så vet de jo om du bør ta turen innover en tur eller ikke. Et tips: Sett på et bånd på håndtaket på vogna, hvor andre enden av båndet festes rundt håndleddet, da kan ikke vogna trille ifra deg, her er det det på 2 av vognene, og jeg har selv satt på på den 3
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #16 Skrevet 11. august 2012 Hvis du snakker om en baby er det helt riktig å henvise til "den". Ikke noe galt i det. Jeg kan ikke tenke meg at noe galt har hendt. Finner du sår, blåmerker eller liknende? Får du blikkontakt? Vil barnet bare sove? Gråter/sktiker han/hun når du tar i babyen. Sjekk armer, ben, nese ol. Reagerer barnet annerledes enn vanlig? Noe av det samme hendte foresten hos oss. Vogna ble tatt av vinden og veltet ned en skråning. Ingen skader.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. august 2012 #17 Skrevet 11. august 2012 Den tåler nok det, så lenge den skrek umiddelbart og ikke har synlige skader eller ser ut til å være plaget med noe tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med legevakten.
attpåklatt 75 Skrevet 11. august 2012 #18 Skrevet 11. august 2012 vogna mi har også veltet av samme grunn. eldste på 3 sto og passet vogna mens jeg gikk inn for å hente noe. når jeg kom ut, så lå vogna i grøfta... ungen lå faktisk og sov !! var på høsten, så var godt pakket inn i både dyne og tykk dress. elendig følelse på mor etterpå, men gikk veldig bra
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #19 Skrevet 11. august 2012 Uhell kan skje uansett hvor hønemor man er. Det har jeg selv erfart.... Min baby (den ja) falt ned fra en høy dobbeltseng med panna først. Fikk solid kul i panna, men var like blid 15 min etter så vi dro ikke på legevakten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #20 Skrevet 11. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1344716624' post='144456625] Du skriver jo som anonym, så ingen kan koble kjønnet på barna opp mot et nick. Og hvorfor anonymisere kjønnet på det ene barnet og ikke det andre? Jaja, må bare blande meg! Ang oppkast. Dersom barnet gulper en time etter et måltid, og melken er ''klumpete'', dvs begynt å fordøyes, så regnes det som oppkast og bør alltid undersøkes. De tåler heldigvis en trøkk de små, men som mange andre ville jeg nok tatt en telefon til legen bare for å høre hva de mener. Greit å være på den sikre siden nå når natten setter inn Tja, det med "han" og "den" var egentlig mer tilfeldig... Kunne liksom ikke referere til begge som "den" heller. Ser at det kan virke ufølsomt, men det ble nå bare sånn. Er jo egentlig ikke viktig å anonymisere barna, men man føler seg jo så innmari dum, og en ekstremt dårlig forelder når sånne ting skjer... Har ringt legevakta, de mente alt hadde gått bra. Skulle sjekke at babyen oppførte seg som normalt gjennom natta, at den våkna til de vanlige tidene for å spise. Lurt å ha på klokka så den ringer til dentida babyen pleier å spise sa de. Sover den lenge etter det, og virker uinterressert eller jeg ikke får vekken den så skulle jeg selvfølgelig komme med en gang!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #21 Skrevet 12. august 2012 Heisann! Ville bare skrive at alt er bra med baby, helt normal oppførsel i natt og i dag. Blid og fornøyd. Mor er fremdeles skjelven, og storesøskenet har fått seg en støkk... Første som ble snakka om i dag tidlig var at babyen datt ut av vogna... Så det blir nok en snakkis i barnahagen det! hehee! Men takk og lov at det gikk bra! Føler meg utrolig heldig nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå